Pkg + periodic script

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Wed Mar 25 14:50:07 CET 2015

Martin.Ambroz na tudc.cz wrote on 03/25/2015 13:38:

> Puvodni verze na disku nemaji co delat, mely byt odstraneny aktualizaci, v tvem
> pripade dvojnasobnou. Jak zjistit, jestli je na disku neco, co tam nema byt,
> me napada jen pomoci ciste instalace v jailu nebo na druhem stroji.

V podstate bys tam mel mit tyto soubory

# find /var/db/pkg/ -type f -maxdepth 1
/var/db/pkg/FreeBSD.meta
/var/db/pkg/vuln.xml
/var/db/pkg/local.sqlite

Pokud nepouzivas portmaster, ktery si do
/var/db/pkg/JmenoPortu/distfiles uklada informace o distfiles, tak tam
nic jineho byt nema.
Pokud pouzivas portmaster, tak tam budes mit treba toto:

/var/db/pkg/py27-Babel-1.3_2/distfiles
/var/db/pkg/py27-MarkupSafe-0.23/distfiles
/var/db/pkg/py27-Jinja2-2.7.3/distfiles
/var/db/pkg/py27-docutils-0.12/distfiles
/var/db/pkg/py27-pygments-2.0.2/distfiles
/var/db/pkg/py27-sphinx-1.2.3/distfiles
/var/db/pkg/gettext-runtime-0.19.4/distfiles
/var/db/pkg/gettext-tools-0.19.4/distfiles
/var/db/pkg/lzo2-2.09/distfiles

Pokud tam najdes i puvodni souborovou "databazi" zavislosti, jako je
treba toto:

/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/+DESC
/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/+COMMENT
/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/+MTREE_DIRS
/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/+CONTENTS
/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/distfiles
/var/db/pkg/libevent-1.4.14b_3/+REQUIRED_BY
/var/db/pkg/tmux-1.9.a_1/+DESC
/var/db/pkg/tmux-1.9.a_1/+COMMENT
/var/db/pkg/tmux-1.9.a_1/+MTREE_DIRS
/var/db/pkg/tmux-1.9.a_1/+CONTENTS

tak je to spatne. (muze se stat, tohle je napriklad na jednom stroji,
ktery jsem upgradoval z 9.2 na 10.1 a zkonvertoval na pkg(ng) - stejne
tam ty soubory zustaly).

Jestli system skutecne pouziva pkg(ng), tak tyhle adresare / soubory
muzes rucne smazat.

Navic, pokud opravdu pouzivas jen pkg a ne puvodni pkg_* utility, tak ty
puvodni muzes smazat / prejmenovat / nebo "chmod a-x /usr/sbin/pkg_*" a
pak uz te nebudou rusit vypisy a omyly s pouzitim starych nastroju.

Pokud jsi upgradoval nejaky starsi system na 10.1, tak tam by melo dojit
k jejich smazani (make delete-old, pripadne po reinstalaci vsech portu
make delete-old-libs)

Mirek