Pkg + periodic script

Martin.Ambroz at tudc.cz Martin.Ambroz at tudc.cz
Wed Mar 25 13:38:13 CET 2015

> Ahoj,

> jasne, vdaka za nasmerovanie, novy skript v /usr/local funguje a vypisuje prave to,
> co som ocakaval. Script v /etc/periodic/weekly som premenoval a chmod 666, uz
> sa nespusta. Potialto vyriesene.
>
> V kazdom pripade ma vsak zarazilo nasledovne. V ramci patrania po pricine som
> druhykrat spustil pkg2ng. Podla toho, co vypisoval, preliezol vsetky POVODNE

Stare pkg ma svoji "databazi" a pkgng ma svoji jinou databazi. Druhe spusteni pkg2ng
vzalo starou databazi a prevedlo ji do nove s prepsanim te, co tam prave byla.
Vysledkem bylo, ze k aktualizovanym portum existuje databaze se starymi verzemi.

> verzie nainstalovanych portov (ktore boli medzicasom upgradovane portupgrade -
> a), pri mnohych z nich nenasiel zodpovedajuce subory, ale uspesne to dokoncil.
> "pkg check" vypisal opat tie povodne verzie a druhy beh portupgrade -a ich BEZ
> PROBLEMOV updatoval na aktualne verzie.

Dalsim spustenim aktualizace se prepsal drive aktualizovany SW tim stejnym - tedy
zbytecna prace - a zaroven se zaktualizovala metadata v databazi pkgng.

> Nechcem to skusat tretikrat (trva to cca 4 hodiny), ale bojim sa, ze stale su na disku
> vsetky - POVODNE AJ NOVE - verzie nainstalovanych portov. A teda existuje
> realne riziko, ze sa nejake kniznice budu bit.
> Existuje nejaka metoda, ako zistit, ci je to tak?

Puvodni verze na disku nemaji co delat, mely byt odstraneny aktualizaci, v tvem
pripade dvojnasobnou. Jak zjistit, jestli je na disku neco, co tam nema byt,
me napada jen pomoci ciste instalace v jailu nebo na druhem stroji.