Pkg + periodic script

Peter Rosa prosa at pro.sk
Wed Mar 25 16:00:18 CET 2015

Ahoj, a vdaka za pomoc.

> V podstate bys tam mel mit tyto soubory
>
> # find /var/db/pkg/ -type f -maxdepth 1
> /var/db/pkg/FreeBSD.meta
> /var/db/pkg/vuln.xml
> /var/db/pkg/local.sqlite
mne to vypise:
/var/db/pkg/pkgdb.old
/var/db/pkg/vuln.xml
/var/db/pkg/local.sqlite

> Pokud nepouzivas portmaster, ktery si do
> /var/db/pkg/JmenoPortu/distfiles uklada informace o distfiles, tak tam
> nic jineho byt nema.
pouzivam portupgrade, takze...

> Pokud tam najdes i puvodni souborovou "databazi" zavislosti, jako je
> treba toto:
>
> tak je to spatne. (muze se stat, tohle je napriklad na jednom stroji,
> ktery jsem upgradoval z 9.2 na 10.1 a zkonvertoval na pkg(ng) - stejne
> tam ty soubory zustaly).
... zostala tam aj povodna adresarova struktura s +COMMENT, +DESC...

> Jestli system skutecne pouziva pkg(ng), tak tyhle adresare / soubory
> muzes rucne smazat.
OK, skusim

> Navic, pokud opravdu pouzivas jen pkg a ne puvodni pkg_* utility, tak ty
> puvodni muzes smazat / prejmenovat / nebo "chmod a-x /usr/sbin/pkg_*" a
> pak uz te nebudou rusit vypisy a omyly s pouzitim starych nastroju.
myslim si, ze to uz pouziva len pkgng. pkgutils som odinstaloval po
instalaci ports-mgmt/pkg. Na disku su vsak stale pkg_(add, create,
delete, install, deinstall...) - aj napriek tomu, ze som ich
odinstaloval. Alebo su toto utility operacneho systemu?

> Pokud jsi upgradoval nejaky starsi system na 10.1, tak tam by melo dojit
> k jejich smazani (make delete-old, pripadne po reinstalaci vsech portu
> make delete-old-libs)
bol to len upgrade 8.4 na aktualnu verziu + instalacia pkg + upgrade
vsetkych portov. Isiel som ako vzdy podla /usr/src/Makefile (buildworld,
kernel, reboot, mergemaster -p, installworld, delete-old, mergemaster,
reboot, delete-old-libs). Potom cd ports-mgmt/pkg, install, clean. Potom
pkg_deinstall pkgutils (alebo ako sa volal ten port). Potom portupgrade -a.
Logicku chybu tam nevidim, napriek tomu vsak na disku je napr.:

# ls /usr/local/sbin/p*
/usr/local/sbin/pkg
/usr/local/sbin/pkg-static
/usr/local/sbin/pkg2ng
/usr/local/sbin/pkg_cutleaves
/usr/local/sbin/pkg_deinstall
/usr/local/sbin/pkg_fetch
/usr/local/sbin/pkg_glob
/usr/local/sbin/pkg_sort
/usr/local/sbin/pkg_which
/usr/local/sbin/pkgdb
/usr/local/sbin/pkgdu
/usr/local/sbin/portcvsweb
/usr/local/sbin/portinstall
/usr/local/sbin/ports_glob
/usr/local/sbin/portsclean
/usr/local/sbin/portsdb
/usr/local/sbin/portsvnweb
/usr/local/sbin/portupgrade
/usr/local/sbin/portversion
/usr/local/sbin/purge

# ls /usr/local/bin/pkg*
/usr/local/bin/pkg-config@ -> pkgconf
/usr/local/bin/pkgconf

# ls /usr/sbin/pkg*
/usr/sbin/pkg
/usr/sbin/pkg_add
/usr/sbin/pkg_create
/usr/sbin/pkg_delete
/usr/sbin/pkg_info
/usr/sbin/pkg_updating
/usr/sbin/pkg_version

Vyzera to tak, ze teraz je tam napr. len jeden perl (5.16.3), podla
ocakavania. Mna hlavne prekvapila skutocnost, ze portupgrade pri druhom
behu nehlasil jediny problem a odinstalovaval a upgradoval (podla mna)
uz neexistujuce verzie portov. Preto som sa do toho zavrtal. Mozno o nic
nejde a taketo spravanie (tj. ze nehlasi chyby ako neexistujuci subor a
pod.) sposobuje direktiva FORCE_PKG_REGISTER=true v /etc/make.conf.

Prajem prijemny den,

--

Peter Rosa