Zaseknuti pri rebootu

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Dec 13 09:41:08 CET 2014

On 12/13/14 08:49, Tomáš Skočdopole:
> Co na tom bylo právě zvláštní je to, že některé stroje to neudělaly a některé ano. Podivoval jsem se, že se mi to stalo na dvojicích serverů ns1 a ns2 (stroje jsou stejné běží na nich pouze knot-dns).

To obvykle naznacuje, ze na tom ma podil nejaka race condition.

Neco, co obvykle probehne v nejakem poradi obcas probehne jinak, neco,
co obykle byva uz dokonceno pred zacatkem neceho jineho tentokrat trvalo
dele a dokonceno nebylo ...

Tenhle nespravne osetreny soubeh ale muze nastat nejen v kodu operacniho
systemu, ale taky v kodu hypervisoru a muze jit i o problem ve firmwaru
- ba dokonce primo ve fyzickem zapojeni - nektere komponenty systemu.

Obvykle se pricina velice obtizne hleda, protoze pri pokusu o ladeni se
vzajemne casove vztahy obvykle narusi a problem se casto vubec neprojevi.