FBSD 10.1, UEFI, EFI Shell

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Dec 7 16:18:39 CET 2014

Dne 7. 12. 2014 v 9:58 Dan Lukes napsal(a):

> No, ale otazka je jake ...

Deska pise, ze EFI 1.10 - takze to neni nejnovejsi implementace. Na
druhou stranu - je to deska od Intelu, tedy primo od zdroje vyvoje UEFI,
tak jsem tak trochu predpokladal, ze by ta implementace mohla byt dost
standardni na to, aby to fungovalo.

> A, konec koncu, v plenkach je i sam FreeBSD UEFI boot, takze nejruznejsi
> chyby nejspis budou i v nem.

To mne samozrejme nepadlo jeko jeden z prvnich duvodu, proc se moc
nedari. Ale opet mne tu nahlodava, ze kdyz uz nekdo na FreeBSD zacal
vymyslet UEFI, bude to primarne fungovat na tom nejstandardnejsim
standardu, tedy u Intelu. Je ale mozne, ze nikdo nepredpoklada, ze ma
nekdo cokoli jineho, nez nejnovejsi verzi UEFI.

> Takze vime, ze to tvoje EFI ma CSM. Nevime ale, jestli se vubec z toho
> CD pokousi bootovat EFI postupem.

Jen upresnim - vyrobil jsem si z image na FTP dve media - "klascke" a
UEFI. Z klasickeho nabootuju normalne, z UEFI se mi to nepodarilo

> Uz jsem zminoval, ze boot menu (a to zahrnuje i ten seznam bootovacich
> zarizeni, kde nastavujes priority a z ceho se tedy bootuje jako prvni)
> je v pripade EFI uzivatelsky editovatelne. Neni zrejme, zda "boot z CD"
> ktere tam mas je EFI boot z CD nebo legacy boot z CD. Je klidne mozne,
> ze to je "jen" legacy boot. EFI boot bysis to menu proste musel pridat.
> Z toho efi shellu, ktery tam mas. Pokud to umi.

Pokud jsem to pochopil spravne, tak EFI Shell si boot menu uklada
"nekam" na nejake zarizeni (disk) do EFI oddilu. Ale kdyz tam mam zatim
disk uplne prazdny, na kterem jeste zadny oddil ani neni, nemam kam to
boot menu ulozit. Proto jsem se snazil nejak spustit bootovani z CD
rucne. Ale je mozne, ze jsem to cele nejak nepochopil nebo to opravdu
bootnout nejde byt uz z jakekoli priciny. A nebo plati oboji.
Asi to vzdam a az budu mit nekde po ruce volnou desku novou, zkusim to
znovu.

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice