FBSD 10.1, UEFI, EFI Shell

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sun Dec 7 01:01:21 CET 2014

Dne 6. 12. 2014 v 21:01 Dan Lukes napsal(a):

> Nejmene jeden z nas necemu nerozumi. Ma ta deska UEFI firmware ? A pokud
> je volitelne vypinatelne tak zapnute ?
>
> Pak neexistuje zadne "neefi".

Jedna se o postarsi desku. Nikde v setupu neni moznost UEFI zapnout ani
vypnout. O SecureBootu nemluve.
Pouze ve vyberu bootovacich zarizeni muzu vybirat mezi jednotlivymi
disky/CD/USB zarizenimi ... a EFI Shell

A z nej vidim, ze na EFI bootovacim mediu je EFI oddil a v nem soubor,
ktery tam ma byt. Z toho jsem si odvodil, ze by tedy ta deska UEFI umet
mela. Kdyby ne, nejak bych nechapal smysl toho, proc by tam EFI Shell byl.

> To bych nepovazoval za stoprocentne jiste. Jde o to, jake ovladace (pro
> jaka zarizeni) v sobe to konkretni UEFI firmware co tam mas ma. Ale je
> pravda, ze pokud vidis obsah CD z EFI shellu, pak tam potrebne
> komponenty asi spis budou. I tak bych to ale v pripade problemu zkusil i
> z flashky.

Bohuzel ted nemam po ruce jinou volnou mechaniku, kterou bych mohl
pouzit. Zkusim nekde neco pohledat. Muj predpoklad vychazel z toho, ze
EFI Shell identifikoval oddil na mediu a byl schopen jej i precist.

> Proste je treba v konfiguraci nastavit poradi bootovani tak, ze CD je
> dostatecne na zacatku (nejlepe prvni). Pripadne, je-li moznost vyvolat
> boot-menu pri startu stiskem nejake klavesy, pak si misto toho muzes
> boot z CD vybrat tam.

Tak z CD samozrejme nabootovat umim :-) Kdyz pouziju neuefi medium,
stroj nabootuje.

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice