zdielane moduly .la vs .so / 8.X, 9.X a 10.0

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Oct 16 16:12:57 CEST 2014

Pozdravujem Vas,

	(trochu dlhsi uvod kym to ozrejmim)

	Neviem ci to tu patri, ale kedze som to testoval vo verziach FreeBSD
8.X, 9X, 10.0, tak hadam aj ano. Tak trochu to suvisi s davnejsimi
prispevkami vo fore ohladom proftpd s podporou mod_clamav (aj po
sukromnych kanaloch). Tuto kombinaciu vyuzivam roky rokuce. Od urciteho
casu (tusim od verzie proftpd 1.3.4(a-b???) a mod_clamav-0.11rc) to z
portov nefunguje ako ma. Kontaktoval som aj maintanera, ale... Ani dnes,
ked je verzia proftpd-1.3.5 a mod_clamav-0.13, to z portov nefunguje
tak, ako by malo. Instalacia sice zbehne bez problemov, ale ak sa posle
ftpeckom zavireny subor, neudeje sa nic, a to je ZLE. Vzdy som si
pomohol sam, nasiel som si cestu, aby mi to fungovalo tak, ako tomu bolo
pred verziou 1.3.4(a-b???)

	Teraz k veci. V 8-ckach a 9-kach FreeBSD som si vytvoril svoj intalacny
skript (proftpd-1.3.5-mod_clamav-0.13). Funguje mi to bez najmensieho
zavahania. Uz mam vask dva servery, kde mam FreeBSD 10.0... jeden z nich
je testovaci, na ktorom skusam vsetky mozne aj nemozne veci. Na
testovaci som si vcera zinstaloval 10-ku (predvcerom tam bola este
8.4-ka, na ktorom to vsetko slapalo a na to KLADIEM doraz, pretoze HW je
rovnaky a platforma tiez -> 'amd64') a... a vyskusal som ten 'moj'
instalacny skript aplikovat na nom. Instalacia zbehla... spustil som
'proftpd'... nespustil sa, zahlasilo to chybu '...module... ...operation
not permitted...'

	Zacal som patrat a zistil som, ze ten moj instalacny skript vytvori
zdielane moduly s priponou "la". Na 8-ckach a 9-kach ich vytvori s
priponou "so". Skusal som rozne veci a zistil som, ze ked zinstalujem
'proftpd' z portov (teraz bez mod_clamav) tak vytvori moduly "so", z
mojho skriptu vzdy "la". Pre 'configure' som pouzil uplne identicke
parametre (ako v Makefile v portoch pre proftpd), ale i tak vytvori
zdielane moduly "la". A tu su moje vedomosti v koncoch...

	...opat som si vsak pomohol takym naozaj zvlastnym (sedliackym)
postupom (ak by chcel niekto vediet, mozem napisat) a cuduj sa svete
funguje to, ale rad by som prisiel na koren veci. Iste, da sa
polemizovat, ze ta instalacia z mojho skriptu a z portov bude vzdy
rozdielna a to aj napriek identickym parametrom zadanych v 'configure',
ale zaujima ma preco je to v 8-ke a 9-ke s modulmi 'so' a v 10-ke s 'la'.

Vdaka za osvietenie... prosim vsak co najviac lopatisticky :)

Pekny den
Lubo M.