Samba 4 - zasek v neprerusitelnem cekani

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Mon Oct 13 16:18:17 CEST 2014

On 10/13/2014 02:51 PM, Dan Lukes wrote:
> Doufem ovsem, ze se ti nejak podari vyrobit zatez, pri ktere to
> alespon obcas zamrzne.
To je prave dost problem. Ono totiz aby toho nebylo malo, tak se tohle
projevuje jenom na souborech
windowsovskeho profilu (jedine soubory v systemu, kde jsou nastavena
nejaka aclka), jenom u
nekterych uzivatelu (asi maji v profilu moc souboru, nevim) a jenom tak
jednou tydne
(pricemz k tem souborum pristupuji pres namapovany share, takze se do
nich zapisuje neustale cely den - nefunguje to jako klasicky profil,
ktery se synchronizuje jenom pri prihlaseni).

Proste tohle si nekde nasimulovat jsem predem vzdal, to se priznam bez
muceni :)

Mimochodem, kdyz uz jsme u toho, predpokladam, ze to volani, ktere
vypada ze to zpusobuje (zfs_getextattr)
je to, cim se zjistuji NFSv4 ACL (ze jsou proste ulozene v extended
attributes). Je to tak? Protoze
kdyby ne, tak jeste muzu zkusit hledat v tech inkriminovanych profilech
nejake zvlastni soubory, ktere
maji treba nastavene neco, co jine nemaji... Zoufalost... :)

Hledal jsem jestli nekdo nemel podobny problem, ale nic nenasel. Jenom
to, ze s timhle volanim
nejake vazne problemy uz byly:
https://lists.freebsd.org/pipermail/zfs-devel/2011-August/000122.html

Asi proste ty extatributy moc lidi nepouziva, tak se na to neprijde :((

> jestli musis pravidelne jezdit nekam do padous, tak to ma smysl zvazit.
Momentalne je to "vyreseno" tim, ze lidi, u kterych se problem
vyskytnul, pouzivaji mistni ucet. Ale
uvazuju, jakym zpusobem to vyresit poradne. Moznost, ze k tomuhle
deadlocku muze kdykoli dojit,
mne moc klidu nedodava...

> Akorat si musis uvedomit, ze vysledek muze byt nejen lepsi, ale taky
> horsi - takze tentokrat bys mel vedet jak to v pripade potreby vratis
> do predchoziho stavu.
No, to je docela zajimavy tema. Updaty provadim normalne binarnim
freebsd-update,
takze tady by se celkem dalo spolehnout na "freebsd-update rollback", ne?

Mirek