Re: pkgng a lokální repozitář?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 30 10:39:19 CEST 2014

Jan Jurák wrote:
>  > "Inteligentni nastroje" typu portmaster nebo portupgrade udrzovat system
>  > s pomoci binarnich balicku neumi a sami 'pkg', ktere to umi, je prilis
>  > "tupe" - je ochotne mu system zaktualizovat, ale neni ochotne provest
>  > analyzu systemu, rict co navrhuje aktualizovat a proc a nasledne me
>  > nechat rozhodnout co z toho opravdu zaktualizovat chci ...

> Mas ale pravdu ze inteligenci portmasteru poudriere + pkgng nenahradi a je snadne si setup rozbit. Odchylky od defaultu radeji resim jiz na "masteru" pomoci parametru -z skriptu poudriere

Me jde treba o tohle - k PHP5 existuje "podbalicek" tzsetup s databazi
svetovych casovych pasem (a zejmena udaji o prechodech na zimni/letni
cas). A mam server u jakesi letecke spolecnosti, ktera logicky potrebuje
mit tyhle informace spravne a aktualne. Ale fakt tam nemuzu upgradovat
cely PHP kdykoliv se objevi nova verze.

Ve starem systemu jsem mohl, byt' portupgrade ponekud rval, upgradovat
"podbalicek" aniz bych zaktualizoval cele PHP. Celej balicek tzsetup je
v podstate konfiguracni soubor, ktery funguje v sirokem rozsahu verzi.
Jenze to ted nejde.

Obdobne pro minor aktualizaci balickoveho openssl bych obcas chtel
zaktualizovat do openssl (protoze mi nalezena chyba pripada zavazna) ale
v zadnem pripade nepotrebuju aby to akutulizovalo cokoliv jineho co na
nem zavisi (Apache, PHP, ...), prestoze nove verze existuji. Ja vim, ze
ty, ktere tam jsou s aktualizovanym openssl pobezi.

Chapu, ze takovahle rozhodnuti pkgng nemuze delat sam, protoze tohle
vsechno nevi. Ale od toho jsem tady ja, administrator, a ja bych chtel
mit v tehle vecech posledni slovo. A to mi pkgng sebralo ...

Zatim to vypada, ze si budu muset napsat nejakej vlastni nastroj, jenze
na to ted zrovna nemam cas ...