Re: pkgng a lokální repozitář?

Jan Jurák jan.jurak at zoho.com
Tue Sep 30 10:19:03 CEST 2014

---- On Mon, 29 Sep 2014 23:41:56 +0200 Dan Lukes<dan at obluda.cz> wrote ----

 > Jo, tohle bych si taky rad poslechnul, nebo jsem ve stejnem stavu.

 > To neni problem. Repositar neni nic specialniho, co by vyzadovalo
 > zvlastni kroky. Jakmile mas na jakemkoliv stroji nainstalovane nejake
 > balicky, mas na nem soucasne repozitar.
 >
 > Otazkou neni cim udrzovat "master" na kterem se preklada ze zdrojaku.
 > Otazkou je, jak takovy master posleze pouzit.
 >
 > "Inteligentni nastroje" typu portmaster nebo portupgrade udrzovat system
 > s pomoci binarnich balicku neumi a sami 'pkg', ktere to umi, je prilis
 > "tupe" - je ochotne mu system zaktualizovat, ale neni ochotne provest
> [...]

 Pouzivam poudriere + pkgng. Pkgng byl dost dlouho plny chyb, ale ted se snad da povazovat za "production ready". Poudriere neni deklarovany jako kontinualni builder, ale nastroj pro test portu. Byl to prvni skript, ktery jsem chtel zkusit, ale velmi dobra zkusenost zpusobila, ze jsem u nej zustal. Ale umim si predstavit, ze existuji pokrocilejsi nastroje.

Mas ale pravdu ze inteligenci portmasteru poudriere + pkgng nenahradi a je snadne si setup rozbit. Odchylky od defaultu radeji resim jiz na "masteru" pomoci parametru -z skriptu poudriere (vytvori zvlastni set/repository). Sice je to vic kompilovani, ale radeji to nez chybu. Dale se nesmi vynechat po upgradu:

pkg autoremove

aby nezustal na slavu balik o kterem poudriere nevi. Dalsi upgrade by pak mohl neco rozbit. Pri vetsim updatu portu, radeji take poustim poudriere s parametrem -C, ktery prebuildi cele repo, ale to asi neni nutny.

--
Honza