pkgng a lokální repozitář?

Martin Bily mbily at mbily.eu
Tue Sep 30 00:11:01 CEST 2014

On 29.9.2014 23:41, Dan Lukes wrote:

> Jo, tohle bych si taky rad poslechnul, nebo jsem ve stejnem stavu.

> To neni problem. Repositar neni nic specialniho, co by vyzadovalo
> zvlastni kroky. Jakmile mas na jakemkoliv stroji nainstalovane nejake
> balicky, mas na nem soucasne repozitar.

Vida, tohle je pro mne nová informace. Já jsem se do vnitřností pkgng
zatím tolik neponořil a myslel, že repozitář se buduje nějak jinak.
Google mi nachází hodně odkazů na to, že lidi si ty repozitáře budují
pomocí poudriere. Já ale i za cenu kompromisů držím homogenní
konfiguraci, tak se tedy bez poudriere asi dokážu obejít.

> "Inteligentni nastroje" typu portmaster nebo portupgrade udrzovat system
> s pomoci binarnich balicku neumi a sami 'pkg', ktere to umi, je prilis
> "tupe" - je ochotne mu system zaktualizovat, ale neni ochotne provest
> analyzu systemu, rict co navrhuje aktualizovat a proc a nasledne me
> nechat rozhodnout co z toho opravdu zaktualizovat chci ...

Nemožností použít portmaster si nejsem tak jistý na základě zprávy
portmasteru resp asi spíš pkg, kterou se mi teď nedaří opětovně
vyloudit. Zhruba říkala, že s lokálními balíčky neumí pracovat. Což mne
přivedlo na myšlenku použít v pkg.conf REPOS_DIR ukazující na vlastní
repozitář. A zachovat portmaster.

Ale jak už jsem psal, zatím sbírám informace a nezkusil jsem to.
Asi bych měl na cvičném stroji otestovat portmaster proti oficielnímu
repozitáři.

Martin Bílý