pkgng a lokální repozitář?

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Tue Sep 30 07:26:38 CEST 2014

On 09/29/2014 11:27 PM, Martin Bily wrote:
> Potřebuji zůstat u vlastní kompilace balíčků na jediném stroji. Jako
> nadějná cesta se mi po zběžném průzkumu jeví výroba vlastního pkgng
> repozitáře s mými balíčky. Než se pustím do realizace, tak se chci
> optat: Řešili jste podobnou situaci? Také vlastní repozitář?
> Poudriere? (nemám dosud nastudováno)
Ja jsem naopak na pkng presel co nejdriv to slo, protoze jsem mel
vyzkouseny poudriere. Ted ho teda pouzivam vic nez rok.
Za tu dobu s nim byl jediny problem, ze pri nasilnem ukonceni prekladu
nejak nezvladl odmountovat FS a muselo se to
udelat rucne, ale to uz je hodne dlouho opravene. Krome tehle veci
funguje naprosto bez problemu a presne tak, jak si
to predstavuju. Builduje kazdy balik nad cistym systemem, ktery si
namountuje RO (pouzivam ZFS, nejsem si ted jisty, jestli
umi i UFS), do nej nainstaluje pkgng + zavislosti a pak teprve preklada.
Umi paralelni buildy (na 4jadre spusti 4 buildery) u
kterych si samozrejme spravne vyresi, v jakym poradi musi prekladat.
Daji se pohodlne nastavovat volby pro jednotlive
balicky, zadny problem neni ani s vlastnimi balicky (mam v <root
portu>/local/...). Po prelozeni vsech balicku sam vytvori
pkng repo. Neni potreba nic dodelavat ani hackovat, jenom se nastavi par
veci v jednom konfiguraku a vsechno funguje.
Jo a da se prekladat i pro jinou verzi (napr. na 10 pro 9) - stalo se mi
za celou dobu asi jednou, ze to nejak nefungovalo,
protoze si balicek neco zjistoval z beziciho jadra, ale to byla nejaka
obskurnost, myslim, ze java ;)

Proces prekladu i logy se daji sledovat pres paradne jednoduchy webovy
rozhrani (dynamicky, ale nevyzadujici zadnej engine
typu python nebo php) - poudriere proste jenom prepisuje soubory na
disku a periodicky je taha ze serveru :)

Opravdu zridka se stane, ze neco nejde prelozit, ale to byvaji nejake
malo dulezite a malo pouzivane balicky, ve kterych
jsou chyby, takze treba zapisuji nekam, kam by nemely, a poudriere to
nedovoli, protoze system ma RO. Tyhle chyby
ale jsou postupne opravovany a dneska, kdyz cim dal vic portu pouziva
staging uz to moc problem neni.

Takze poudriere vrele doporucuju, pro me pracuje uplne perfektne, urcite
mu aspon dejte sanci.

Mirek