Samba 4 - zasek v neprerusitelnem cekani

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Mon Sep 22 21:28:49 CEST 2014

> Jenom taková myšlenka - není třeba problém v nějakém kousku hardware?
> Například poškozenej kousek disku a jakmile na něj uživatel přistoupí,
> je s ním amen?
> Všiml jsem si, že se čím dál více spoléhá na samořízení hardware a
> omezují se počty timeoutů pro ukončení nekonečného čtení a tak podobně.
>
> Cvičně se pokus ještě posledovat co ta samba zrovna dělá, jestli se
> nepokouší pokaždé o stejné soubory nebo tak něco.
Nad tim jsem taky uvazoval, ale prijde mi to krajne nepravdepodobny - na
disk se kopirovalo kde co, bootovaly se z nej
bezdiskove stanice pres nfs, jede na nem postovni a web server a nikdy
nebyl ani naznak problemu. Az ted ta samba.
Uz to udelalo stejnym zpusobem dvema
ruznym uzivatelum (takze s jinymi daty). Ne ze bych to uplne vylucoval,
ale prijde mi to fakt dost nepravdepodobny.
Navic po rebootu to ty stejny data odserviruje v pohode, takze to fakt
vypada na nejakou race condition, ke ktere proste
dochazi jenom obcas :(

Mam podezreni na to, ze ten kod ohledne xattrs proste nebude tak dobre
odladeny, protoze to asi zas tak moc lidi nepouziva...

M.