Samba 4 - zasek v neprerusitelnem cekani

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 22 18:36:28 CEST 2014

On 09/22/14 17:52, Miroslav Prýmek:

> Hm, bohuzel teda tohle jsou vsechno nemile zpravy a potvrzeni vseho,
> ceho jsem se obaval :(

Tak to mas jen malou fantazii. Jeste by to mohlo byt i horsi ;-)

> To nejhloupejsi reseni - navrat k minule konfiguraci, uz je vicemene
> stejne naplanovane (kvuli necemu jinymu - navrat
> k sambe 3). Nezbyva nez se modlit, ze v sambe 3 je nejaky jiny kod, kde
> ke stejnemu deadlocku bud nedojde vubec, nebo
> aspon min casto...

No, jestli k nemu nedochazelo pred upgradem, nemelo by k nemu dochazet
pri de-upgradu.

> Jeste teda v te souvislosti me napada moznost snazit se predejit
> deadlocku na urovni aplikace - bud se snazit zakazat praci s tim
> krizovym kodem (vyhnout se praci s extattrs nebo aspon nejak zaridit,
> aby pro jednoho uzivatele nebezelo vic vlaken
> a timpadem se snizilo riziko deadlocku).

Ano, to by taky mohlo pomoct.

> Jeste teda posledni dotaz: imho jde o dost zavaznou chybu v jadre,
> kterou by asi bylo zahodno nahlasit,
> ma to smysl s tim malem informaci, co jsem poslal sem?

No, zkazit se tim asi nic neda. Maximalne na to hlaseni nebude roky
nikdo reagovat, ale to se me stava bezne i s podstatne podrobnejsima
hlasenima ...

https://bugs.freebsd.org/bugzilla/enter_bug.cgi?product=Base%20System