Chyba cteni disku

Jan Jurák jan.jurak at zoho.com
Wed Sep 3 12:51:19 CEST 2014

Ahoj vespolek,

Ctu vas mailing list jiz nejakou dobu a tohle je muj prvni post a diky zacatecnictvi nijak vyrazne informativni post, vlastne chci jen pritakat danove povdechu: Z behem asi dvouleteho pouzivani freebsd me strach z bugu ve filesystemu ci geom vrstvy strasi vic nez vsecky chyby v openssl dohromady. Posledne jsem diky smutnemu pribehu uzivatele SU+J (diky mirku za thread) ustoupil z nasazenil na dulezitem stroji. SU+J je pritom oznaceno jako produkcni, jestli se nepletu.

 Prijde mi, ze vyvojari Freebsd jsou nadprumerne inteligentni lidi, kteri se neboji implementovat slozitou myslenku do Cecka. Cecku vubec nehovim, ale behem nekolika pokusu ve zanechalo dojem jazyka stvoreneho ke generovani chyb s velkym naroky na vyvoj/testing. Nevidim uplne do kuchyne freebsd, ale pro tyhle soucasti systemu to chce stabilni testovaci team, ktery je schopny garantovat nejaky seznam setupu pro kazdy releas.

Mel jsem jeden vypadek pole pod ESX a poskozenych UFS2 (9.2ky releng) bylo mnohem vice nez EXT3 (centos 6.x) a uplne  nejlepe si tenkrat  vedlo NTFS. Bohuzel nebyl cas na zjistovani podrobnosti. Virtualek bylo cca 40.

Honza Jurak