Chyba cteni disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Wed Sep 3 11:30:26 CEST 2014

On 09/03/14 10:42, Vitezslav Novy:

> Tim bys ale, pred pouzitim disku na tom systemu bez mirrou, porusil
> aspon jednu drive uvedenou zasadu.
> Bud jsi zacal pouzivat disk s platnyma datama na mirroru bez mirror
> modulu a tudiz na nej nepristupoval pres jeho nejvyssi vrstvu nebo jsi
> uz davno zapomnel, co je to za disk, a pak jsi ho mel pred pouzitim na
> zacatku a na konci vynulovat.

Souhlasim.

Vsechno co se snazim rict je, ze ve me nebudi nadseni diskovy subsystem,
ve kterem je bezpecnost a integrita mych dat az uzce zavisla na "si
dobre pamatujes" a "vse probehne bez chyby".

Potencialni chyby, pokud mohou vzniknout relativne snadno a mohou mit
extremne vazne dopady, me proste znervoznuji - a GEOM je takovym chybam
priznive naklonen.

> jestli se tomu vubec da nejak vyhnout.

Uvazime-li nekonecnou obecnost GEOMu - metadata ulozna "kdekoliv" a v
libovolnem formatu, nekdy dokocne spravovana nekym uplne jinym, pak
dokonale problem patrne vyresit nejde.

Slo by je ale omezit. Napriklad jednou sestavenou topologii filtru
zafixovat/uzamknul. Predstavuju si to tak, ze nizsi vrstva by nebyla
sestavit se s zadnou jinou vyssi vrstve, nez s tou "na kterou je uzamcena".

Ano, pri obecnosti GEOMu mozna nektere filtry takove uzamceni nebudou
mit implementovane. V poradku, i takove jsem ochoten obecne pripustit.
Vim, ze v uplnosti se mi riziko odstranit nepodari. Ale muzu se
rozhodnout, jestli takovy filtr v topologii chci, i s riziky, ktera to
znamena.

Pokud se stane neco tak zasadniho, ze potrebuju retezec nejak prekopat,
pak si ho rad jako superuzivatel odemknu - pak uz to skutecne bude v
poloze "jsem buh, o mych pokynech se neopochybuje".

Ale co je dovoleno Jovovi neni dovoleno volovi. GEOM by "bozska
rozhodnuti" samostatne delat proste nemel. Neni-li schopen sestavit
topologii tak, jak byla zamcena, at se na to vykasle a pocka na me.

Rozhodne nepotrebuju, aby se mi pri bootovani jen proto, ze se cosi z
nejakych transientnich pricin nepovedlo, sestavila topologie uplne
jinak, protoze GEOM je velmi snazivy. A aniz by nekdo neco poznal,
zacnou se data cmarat po necem, po cem se ale fakt cmarat nemaji, takze
to jina data znici (a o prave zapisovana data muzu nakonec prijit taky) ...

To me pripada jako dost nestastna vlastnost, jakkoli manifestace
nasledku nebude nijak casta. A tak jsem nervozni ...