Chyba cteni disku

Vitezslav Novy vnovy at vnovy.net
Wed Sep 3 10:42:27 CEST 2014

On 09/02/14 21:47, Dan Lukes wrote:
> On 09/02/14 20:12, Vitezslav Novy:
>
> Ano, kdyz tam v te chvili ten filtr je. Jenze on tam treba v ty chvili
> vubec neni.

> I kdyz jsem to popsal v jednom odstavci, nemusi jit o casove nasledujici
> deje. A uz vubec tam nemusi byt zamer tam obe ty struktury mit.
>
> Proste vezmes disk, ktere byl nekde pouzivanej a na systemu, kterej v
> sobe vubec podporu pro mirror zakompilovanou nema. Takze vubec netusis,
> ze krome partition table tam nekde na konci zustala platna tabulka
> mirroru. Do doby nez jednoho dne bootnes jiny kernel.

Tim bys ale, pred pouzitim disku na tom systemu bez mirrou, porusil
aspon jednu drive uvedenou zasadu.
Bud jsi zacal pouzivat disk s platnyma datama na mirroru bez mirror
modulu a tudiz na nej nepristupoval pres jeho nejvyssi vrstvu nebo jsi
uz davno zapomnel, co je to za disk, a pak jsi ho mel pred pouzitim na
zacatku a na konci vynulovat.

Uznavam, ze to vyzaduje si pamatovat, jaky GEOM moduly budu k disku
potrebovat, kdyz si ho chci nekde schovat i s datama ve skrini.
Je ale otazka, jestli tohle aspon castecne nebo modifikovane neplati i
pro jiny SW raid implementace a jestli se tomu vubec da nejak vyhnout.

Otazka nahodnyho zapsani dat ve spravnym formatu na spravny misto
je platna, ale co nadelas. Proste si zalohy GEOM metadat zazipuj nebo si
udelej trochu mesi FS.

> A dalsi stupen volnosti do toho zanasi GEOM filtry, ktere nejsou
> izolovane - to znamena ty, co pouzivaji struktury spravovane nekym
> jinym. Treba nektere softwarove mirrory. Tam ti deskriptor vytvari a
> modifikuje BIOS nebo nejaka dedikovana utilita uplne mimo kontrolu OS.
> GEOM filtr takhle vytvorenou strukturu "jen" pouziva k softwarove
> implementaci toho RAIDu.

Tady neumim rict, jestli je to stejnej pripad nebo ne.

v.