Chyba cteni disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 2 21:47:38 CEST 2014

On 09/02/14 20:12, Vitezslav Novy:
> Tzn. ja bych na to koukal tak, ze v okamziku, kdy na fyzickym disku
> vytvorim mirror, tak data v tom mirroru jsou nedefinovany, a zacnu znova
> tvorit na tom mirroru. Az budu vytvaret partitiony, mirror mi samozrejme
> ten disk o svoje metadata zkrati.

Ano, kdyz tam v te chvili ten filtr je. Jenze on tam treba v ty chvili
vubec neni.

> Mas pravdu, ze je blby, ze system tu puvodni partition uvidi a pouzije,
> ale ja budu mentalne ve stavu, ze ji mam vytvort, takze si ji predelam.

I kdyz jsem to popsal v jednom odstavci, nemusi jit o casove nasledujici
deje. A uz vubec tam nemusi byt zamer tam obe ty struktury mit.

Proste vezmes disk, ktere byl nekde pouzivanej a na systemu, kterej v
sobe vubec podporu pro mirror zakompilovanou nema. Takze vubec netusis,
ze krome partition table tam nekde na konci zustala platna tabulka
mirroru. Do doby nez jednoho dne bootnes jiny kernel.

A dalsi stupen volnosti do toho zanasi GEOM filtry, ktere nejsou
izolovane - to znamena ty, co pouzivaji struktury spravovane nekym
jinym. Treba nektere softwarove mirrory. Tam ti deskriptor vytvari a
modifikuje BIOS nebo nejaka dedikovana utilita uplne mimo kontrolu OS.
GEOM filtr takhle vytvorenou strukturu "jen" pouziva k softwarove
implementaci toho RAIDu.

> Mozna by bylo hezky mit moznost rict kazdy takovy nove vytvoreny GEOM
> vrstve at prepise zacatek a konec dat ktery poskytuje nahoru nulama
> (no ja vim , ale mohlo by to bejt dobrovolny)
> Tim by se to vyresilo.

To obecne nepujde, mj. prave s ohledem na to, ze ne vzdycky si
deskriptory vytvaris kodem, ktery mas pod kontrolou.

Ale ano, pouzivam to taky. Pokud nemam cas prepsat fyzicky disk cely,
prepisuju prvnich a poslednich 10M. Ale prepsat celej je rozhodne lepsi.

Mimochodem, predstav si, ze na disku nemas vubec zadny mirror. Ale nekde
jinde ano a jeho deskriptor si zazalohujes do souboru na tohle disku.
Jako na potvoru ty data vyjdou do posledniho sektoru partition, ktery je
soucasne poslednim sektorem fyzickeho disku.

A hned pri pristim bootu se to stane ...