Chyba cteni disku

Vitezslav Novy vnovy at vnovy.net
Tue Sep 2 20:12:31 CEST 2014

On 09/02/14 17:23, Dan Lukes wrote:
> On 09/02/14 16:18, Vitezslav Novy:

> Mirror nerozumi tomu, co jina vrstva zapisuje do partition table, takze
> on tomu rozhodne prekazet nebude. A krome toho u toho zapisu ani nebude.
>
> Nejprv si na fyzickem disku nadefinujes partition a potom, na tomtez
> fyzickem disku, nadefinujes mirror. No a ono se to povede ...

Aha, no to je trochu drsnej pristup.
Jaks pekne popsal GEOM vrstvy jako filtry, tak tenhle pristup to nejak
nebere v uvahu. Nemuzes ocekavat, ze to, cos videl na fyzickym disku
uvidis i pres filtr GEOM mirror.

Tzn. ja bych na to koukal tak, ze v okamziku, kdy na fyzickym disku
vytvorim mirror, tak data v tom mirroru jsou nedefinovany, a zacnu znova
tvorit na tom mirroru. Az budu vytvaret partitiony, mirror mi samozrejme
ten disk o svoje metadata zkrati.

Mas pravdu, ze je blby, ze system tu puvodni partition uvidi a pouzije,
ale ja budu mentalne ve stavu, ze ji mam vytvort, takze si ji predelam.

Mozna by bylo hezky mit moznost rict kazdy takovy nove vytvoreny GEOM
vrstve at prepise zacatek a konec dat ktery poskytuje nahoru nulama
(no ja vim , ale mohlo by to bejt dobrovolny)
Tim by se to vyresilo.
Samozrejme jen do ty doby, nez nekdo vymysli neco, co si bude zapisovat
metadata doprostred.

v.