Chyba cteni disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Sep 2 17:23:07 CEST 2014

On 09/02/14 16:18, Vitezslav Novy:

> a myslis, ze mirror ti umozni udelat partition tak velkou, ze bude
> obsahovat jeho metada?

Mirror nerozumi tomu, co jina vrstva zapisuje do partition table, takze
on tomu rozhodne prekazet nebude. A krome toho u toho zapisu ani nebude.

Nejprv si na fyzickem disku nadefinujes partition a potom, na tomtez
fyzickem disku, nadefinujes mirror. No a ono se to povede ...

Takovejhle konfiguraci po svete totiz pobiha nespocetne - jeden cas bylo
"v mode" konvertovat singlove disky i s datama na mirrory proste tak, ze
se pridal druhy disk a na obou se nadefinoval mirror. Aniz by se
existujici struktury na prvnim disku nejak zkracovaly. Popisoval to tak,
pokud vim, i handbook.

Vsichni kdo to "podle navodu" udelali zaplakali kdyz upgradovali z
neceho starsiho na 9.x, protoze ta se k tomu stavela jinak a ten pocitac
nenabootoval ...

Ale rekneme, ze tu partition udelam skutecne kratsi, takze do tech
metadat nezasahuje. Bude to fungovat alespon pak ?

K fyzickymu disku cuchnou oba filtry a oba najdou "svoje" platna
metadata. Jeden na pocatku, druhy na konci. Takze oba se budou o tentyz
fyzicky disk uchazet.

Kdo ho dostane ?

A nejde jen o tyhle potize dalsi popsal Mirek napriklad tady:
> https://lists.freebsd.org/pipermail/freebsd-geom/2010-October/004428.html

Takze ja jsem ve vztahu k GEOMu furt nejak nejistej co vlastne od nej
mam cekat. Ale zit s nim pochopitelen musime vsichni, vo tom zadna ...