Chyba cteni disku

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Mon Sep 1 13:30:14 CEST 2014

Dan Lukes wrote, On 09/01/2014 02:43:
> On 08/31/14 23:58, Zbyněk Burget:
>
> Google mi na celkem prirozeny dotaz:

> vratil asi ten spravny thread:

> Prestoze se tam rozebiraji i podstatne sofistokovanejsi zpusoby, i po
> tech letech si myslim, ze nejednodussia soucasne nejspolehlivejsi zpusob
> je - proste vsechny soubory precist. Ten, ktery precit nepujde, ten to je.

Od te doby jsem tenhle problem resil jeste nekolikrat. A bud neumim
pocitat, nebo je to cele jeste komplikovanejsi, kazdopadne parkrat se mi
podarilo dopocitat se toho, ktery soubor je zasazeny necitelnymi sektory
a parkrat ne. Takze ackoliv jsem si na to pak udelal i nejaky prasacky
script, ktery to mel "jednoduse zjistit", stejne to fungovalo "jen nekdy".

Takze se, bohuzel, musim priklonit k tomu, co pise Dan - nejjednodussi a
nejspolehlivejsi je zkusit vsechny soubory precist.
Zpusobu, jak to udelat, je vicero a ne kazdy bude vyzadovat vypadek sluzeb.

Obcas, kdyz vim partition, na ktere by mel byt vadny sektor, prepisu
vsechno volne misto nulama. Nekdy tim ten necitelny sektor zmizi a tim
aspon vim, ze nebyl zasazen zadny soubor.

Mirek