Chyba cteni disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Sep 1 02:43:53 CEST 2014

On 08/31/14 23:58, Zbyněk Burget:
> vim ze se to tady uz nekdy probiralo, ale nikde jsem nenasel a ani si
> nepamatuju, jestli se dobralo nejakeho pouzitelneho vysledku.

Google mi na celkem prirozeny dotaz:

> site:www.freebsd.cz sektor soubor adresar vadny

vratil asi ten spravny thread:

> http://www.freebsd.cz/listserv/archive/users-l/2009q3/024448.html

Prestoze se tam rozebiraji i podstatne sofistokovanejsi zpusoby, i po
tech letech si myslim, ze nejednodussia soucasne nejspolehlivejsi zpusob
je - proste vsechny soubory precist. Ten, ktery precit nepujde, ten to je.

> Pripadne by mne mohlo na nejakou chvili zachranit, kdybych dana mista alespon "refreshnul" pomoci dd

Jenze nechat bs=256 znamena, ze to pobezi strasne dlouho (a ten stroj
musi byt celou tu dobu odstaveny) a u vetsi bs si zase nejsem jisty jak
se vlastne 'dd' chova kdyz je z celeho toho bloku vadny jen jeden sektor
- jestli vsechny ty ostatni jsou nactene spolehlive (abych zapisem
neuplne nacteneho bloku neposkodil obsah vic sektoru).

Bud' si to zjisti nebo se omez jen na cteni - a u nalezenych bloku
nasledne doiteruj az na uroven jednotlivych vadnych sektoru a "oprav"
jen ty ...

Teprve az bude vsechno citelne muzes "project" celej disk "pro jistotu" ...