Boot FreeBSD na Lenovo 3395AU1

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Fri Aug 29 23:20:04 CEST 2014

Dňa 28.8.2014 10:12 Dan Lukes wrote / napísal(a):
> On 28.8.2014 8:22, Jozef Drahovsky:
>
> To prvni budiz, ale to druhy mi zni divne. FreeBSD na AHCI bootuje i
> bezi, pravda, neni-li tam nejaky obskurdni radic, takze IDE by nemelo
> byt nutne. Znamena totiz celkem slusnou ztratu pruchodnosti diskoveho
> systemu.
>
> Pripoustim ze ted z hlavy nevim, jestli GENERIC ma v sobe AHCI
> zakompilovane, ale i kdyby ne, lze ho dynamicky nahrat.
>
> U vlastniho kernelu pak uz samozrejme problem nenastava.

Po tvojej poznamke za ktoru somti vdacny, som spravil este dalsie dva
pokusy.
Prepol SATA z IDE na AHCI a nainstaloval 9.3 s BDS filesystemom.
Podarilo sa aj bootne ale fsck a fdisk, ale hlasi warning
BIOS sector numbering starts with sector 1
Navyse tabulka particii je vo zvlastnom stave 1,2,3 su prazdne a BDS je v 4

Na internete su horibilne postupy ako to transformovat.
Kedze tam zatial nemam data, zvoli som jednoduchsiu cestu reinstalacie.

Najprv vytvorenie disku MBR v nom BSD a az v nom ufs a swap.
V tomto pripade tabulka particii vyzera k svetu, bsd je na prvom mieste,
ale fsck zachlasi chybu a ponukne recovery.
Vysledkom recovery je vytvorenie label ada0s1c o dlzke 0.
Potom uz je vsetko ok.

> Bud' rad, ze to neni UEFI-only notebook, ktery se navic brani vypnuti
> kontroly toho, ze OS je podepsany ...

Velmi spravna poznamka. Notebok alebo aj PC s "UEFI-only" biosom bude
velky problem,
najma ked sa nechali pocut, ze zabezpecia aby nebol mozny ani boot s USB
kluca/disku bez prislusneho podpisu

Jozef