Boot FreeBSD na Lenovo 3395AU1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Aug 31 22:06:08 CEST 2014

On 08/29/14 23:20, Jozef Drahovsky:

> Prepol SATA z IDE na AHCI a nainstaloval 9.3 s BDS filesystemom.
> Podarilo sa aj bootne ale fsck a fdisk, ale hlasi warning
> BIOS sector numbering starts with sector 1

To je proste konstatovani skutecnosti - nemuze to nikdy byt jinak.

Cislovani sektoru proste zacina od cisla 1 (tom se to lisi od cislovani
cylindru a stop, ktere zacina od nuly). Utility na to upozornuji,
protoze je dulezite na to nezapomenout pri zadavani udaju.

> Navyse tabulka particii je vo zvlastnom stave 1,2,3 su prazdne a BDS je v 4

Myslis takhle:

> The data for partition 1 is:
> <UNUSED>
> The data for partition 2 is:
> <UNUSED>
> The data for partition 3 is:
> <UNUSED>
> The data for partition 4 is:
> sysid 165 (0xa5),(FreeBSD/NetBSD/386BSD)
>     start 0, size 50000 (24 Meg), flag 80 (active)
>         beg: cyl 0/ head 0/ sector 1;
>         end: cyl 1023/ head 254/ sector 63

To je disk na kterem skutecna partition table vubec neni a cely fyzicky
disk slice typu BSD. Na nem je BSDLabel, ktery jej rozdeluje na
jednotlive partition.

Takhle vypada BSD label na ktery se nekdo pokusi podivat jako na
partition table.

> Najprv vytvorenie disku MBR v nom BSD a az v nom ufs a swap.
> V tomto pripade tabulka particii vyzera k svetu, bsd je na prvom mieste,
> ale fsck zachlasi chybu a ponukne recovery.
> Vysledkom recovery je vytvorenie label ada0s1c o dlzke 0.
> Potom uz je vsetko ok.

Problem nastava, kdyz se na disku, na kterem uz nekdy byly platne datove
struktury vytvarime nove deleni aniz by se stare struktury smazaly.

Tak se muze stat, ze pri novem rozdeleni utility nachazeji platne datove
struktury z predchoziho deleni, ktere "v novem svete" nedavaji spravny
smysl - a utility z toho jsou zmatene.

Na reseni jsi prisel v zasade spravne - resenim je format disku. Jenze
to by s emusel udelat "poctivy" format sisku - takovy, ktery z likviduje
vsechna data, coz asi v tvem pripade nenastalo.

Kdyz se mi nechce smazat kompetne disk, coz trva dlouho, tak mazu
alespon prvnich 10MB a poslednich 10MB toho fyzickeho disku.