Boot FreeBSD na Lenovo 3395AU1

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 28 10:12:19 CEST 2014

On 28.8.2014 8:22, Jozef Drahovsky:
> 1, v Biose treba vypnut kontoly bootu a radic HD nastavit do rezimu IDE

To prvni budiz, ale to druhy mi zni divne. FreeBSD na AHCI bootuje i
bezi, pravda, neni-li tam nejaky obskurdni radic, takze IDE by nemelo
byt nutne. Znamena totiz celkem slusnou ztratu pruchodnosti diskoveho
systemu.

Pripoustim ze ted z hlavy nevim, jestli GENERIC ma v sobe AHCI
zakompilovane, ale i kdyby ne, lze ho dynamicky nahrat.

U vlastniho kernelu pak uz samozrejme problem nenastava.

> Kedze GPT nepozna, tak nikdy nebootne, len vypise chybu, ze nie je
> operacny system.

To dela nepochybne ve tvem nejlepsim zajmu ;-)

Bud' rad, ze to neni UEFI-only notebook, ktery se navic brani vypnuti
kontroly toho, ze OS je podepsany ...

To bych nenavrhoval, ale rozhodne to je signal, ze priste uz notebook
techto vlastnosti radeji ne.