particie (oddiely)

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Aug 21 10:10:01 CEST 2014

On 08/21/14 09:52, Lubomir Majersky:
> Ano, ja tiez odjakziva pouzivam /swap ako particiu, ale
> ciste hypoteticky som uvazoval aj nad swapovacim suborom.

"Swap v souboru" ma vetsi rezii, ergo je pomalejsi, takze ja ho povazuju
za nouzovku tam, kde uz swap najo samostatna partition snadno udelat
nejde. Coz neni pripad nove navrhovaneho systemu.

A pokud se cela otazka okolo /tmp tocila okolo toho, ze by v nem krome
obvykleho neporadku byl navic jeste ten swap tak doporucenim ho tam
vubec nedavat by se vyresila i tahle otazka. Pokdu ale ne, pak z toho
plyne jednoduchy zaver, velikost /tmp udelej tak jako obvykle, zvetsenou
o velikost "swapu v souboru", ktery tam mas v umyslu umistit.

>      Iste, to co si napisal, ze na mirror 72GB by si dal / (rootfs),
> swap, /usr, /tmp, /var

Jen abychom si rozumeli - ja nemluvil o samostatnych svazcich. Ja chtel
mit na tohle svazek jediny.

> tak som si navrhol nasledovne riesenie:
> slot 1a2 - mirror 300GB - / (root), /var, /usr, /home

Jako jeden svazek.

> slot 3a4 - mirror 72GB - SWAP, /tmp

Jevi se mi to na swap (16GB ?) a /tmp naprosto zbytecne velky, ale pokud
pro ty disky nemas vhodnejsi vyuziti, tak proc ne ...

A jsem trochu v rozpacich nad pouzitim mirroru - je to trochu zbytecne u
dat, ktera, kdyz se ztrati nemuze nikdo postradat. Disk "navic" tam mas,
kdyby tenhle odesel, takze mit tam mirror se mi jevi u tehle dat opravdu
zbytecny.

Me by bylo lito ty elektriny co ty disky zcela zbytecne sezerou (a dalsi
na chlazeni) - dokonce i kdyby ji platil nekdo jiny.