particie (oddiely)

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Thu Aug 21 09:52:58 CEST 2014

...popisaneho a rozvedeneho v predoslych prispevkoch je uz dost,
"vycistim stol". Pozrel som sa, ake disky SAS 2,5" to mam a budem mať,
ktore budu pripojene k radicu HP Smart Array P420i/512M FBWC Controller:

Pouzivane:
  - 3x72 GB (10k) - pouzivane od 4.2007 do 28.2.2013 (dva v mirrore, na
ten treti som situoval ciastocne zalohy raz denne)
  - 1x146 GB (10k) - pouzivany od 3.2011 do 28.2.2013

Nove:
  - 2x300 GB (10k)
  - 1x500 GB (7,2k)

	Moj povodny plan pramenil z toho, ze na pouzivane disky som chcel dat
to, co je (povedzme ze) najmenej "vyznamne a menej aktivne", teda /tmp a
/swap. Ano, ja tiez odjakziva pouzivam /swap ako particiu, ale ciste
hypoteticky som uvazoval aj nad swapovacim suborom. Nuz a preto som sa v
predchadzajucich prispevkoch pytal na ten /tmp, kedze nepredpokladam, ze
by som mal mať s /tmp oddielom nejaky problem. Problem som s nim nikdy
nemal, co mi ukazala aj dlhorocna prax. A v porovnani s aktivitou, ktora
sa mi deje v oddieloch /home (zaradzovanie, ukladanie, mazanie,
presuvanie e-mailov) a /var (vsetky logy, mailove fronty a DB), je
aktivita /tmp a /swap zanedbatelna.

	Iste, to co si napisal, ze na mirror 72GB by si dal / (rootfs), swap,
/usr, /tmp, /var a na mirror 300GB to ostatne (data), sa aj mne pozdava,
ale vychadzajuc z toho co mam a budem mať a z faktu, ze tie 72-ky su
predsa len pouzivane, tak som si navrhol nasledovne riesenie:

slot 1a2 - mirror 300GB - / (root), /var, /usr, /home
slot 3a4 - mirror 72GB - SWAP, /tmp
slot 5 - 1x 72GB (ako spare pre 72GB mirror)
slot 6 - 1x 500GB - /zalohy
slot 7 - 1x 146GB - /zaloha2 - akysi zuzeny vyber extra zaloh

	Dan, co ty na to? Preto som sa rozhodol napisat sem a prejst si to s
niekym, kto ma skusenosti. Mimochodom, som ti velmi povdacny ;)

Vdaka
Lubo M.