particia /tmp - lost+found

Lubomir Majersky lumax at in.acompp.sk
Wed Aug 20 17:40:14 CEST 2014

Dňa 20. 8. 2014 16:37 Dan Lukes  wrote / napísal(a):
> Nejsem si jisty co znamena "zkolabuje" a taky u "co sa stane" mi schazi
> "s cim". Muzes ten dotaz nejak upresnit ?
...proste prestane ta uvedena particia /tmp korektne fungovat (nie je
mozne z akychkolvek dovodov do nej zapisovat)

> Ano, pokud je schopna zastat jeji funkci.
...a nemala by? Teda ak dodrzim vsetky atributy (permission)...
Postacuje na to 'ln -s /var/tmp /tmp' (dufam, ze so to zapisal spravne).
Alebo inak. Ak predpokladam, ze mam particiu /tmp, ktora prestala byt
funkcnou, zo subora 'fstab' ju "vyhodim" a vytvorim /tmp adresar v /
(rozumej na root particii) so vsetkymi atributmi ake maju byt, mal by
pocitac/server fungovat?

> Na to dokazu dat jen dost debilni odpoved - musi byt tak velka, jak
> velkou ji mit potrebujes. A pokud tam mas nerozumne uzivatele, pak ani
> nekonecne velka neni dostatecna.
...ziadni uzivatelia (len root a jeden user + users typu www, mail... a
tak podobne s nologin), je to server povedzme ze mailovy (apache,
postfix, mysql... amavis-new, spamassasin... webmail rozhranie...) a
maily su ukladane na samostatnej particii /xyz.

> Ja ti dokazu rict jen to, ze /tmp obvykle nedelam jako samostatny svazek
mas ho v ramci / root particie? Ak ano, potom sa ta opat opytam aku
velku mas / root particiu. Alebo este nejako inak?

> ... fsck najde pri kontrole svazku alokovane datove bloky, ktere nepatri
> do zadneho souboru. Takze jim soubor vytvori - a to prave v tomto adresari.

> Vytvari se na kazdem svazku pri jehoz kontrole jsou bloky s popsanou
> vlastnosti nalezeny.
> Jo, vlastne jedno jo - pro ten samotny adresar. Kdyby takovych soubory
> bylo opravdu ale hodne moc a na disku by opravdu nebylo vubec zadne
> misto, pak by s emohlo stat, z ena disku nebyde misto pro zapis jmen
> toho adresare.
>
> To je ale spis mene pravdepodobny scenar ...
Mal som pripad, kedy mi skolabovala particia /home (najvacsia cca
300GB). Data zaberali len tretinu dokonca stvrtinu z jej kapacity a aj
tak mi 'fsck' zahlasil nedostatok miesta, takmer hned po spusteni
kontroly. Preto som sa domnieval, ze sa 'lost+found' vytvara v ramci /
root particie, ktora bola velka len 5GB.