problem s instalaci na HP DL380e G8

Zbyněk Burget zburget at burgnet.cz
Sat Jul 26 14:18:13 CEST 2014

Dne 26. 7. 2014 v 12:53 David Pasek napsal(a):
> Ahoj.

> Jaky mas v tom serveru disky a řadič. Jestli tam mas SATA disky mas nad
> nima nejaký RAIDovany volume vytvoreny hardwarovým RAID řadičem nebo
> používáš disky na přímo v módu path-through?

tak v serveru je radic RAID, ktery se hlasi jako:
HP Dynamic Smart Array B120i RAID Controller (v2.50.0)
Co je to presne zac, to nevim. Jestli je to jen nejaky SW pseudoraid
nebo jestli se jedna o nejaky sofistikovanejsi HW netusim.
Mam tam 4 SATA disky, predpokladal jsem, ze by ten RAID mohl byt HW a
proto jsem v nem vytvoril RAID 5 (3 disky) + 1 spare

> Proč se ptám? Zkusil bych se podivat na nastavení BIOSu nebo firmwaru toho
> radice jake tam jsou volby.

Prohlizel jsem samozrejme cely BIOS, ve kterem by jeden zabloudil,
rovnez tak nastaveni RAID radice, kde toho k nastavovani zase tolik neni
a nikde jsem neobjevil nic, co by se mi jevilo jako zajimave. Cimz
rozhodne netvrdim, ze tam neco takoveno neni. Ja to jen nevidel.

> Myslím, ze FreeBSD vyžaduje třeba pro SATA disky AHCI mód.

Jo, kdyz v BIOSu vypnu ten vestaveny RAID a prepnu ho do AHCI SATA, tak
uz se mi instalator nahodi. Coz ovsem neni zrovna konfigurace, ze ktere
bych skakal nadsenim. ...kdyz uz mam ve stroji (snad) HW raid :-(

> Chtěl si jakýkoliv nápad, tak tady je :-)

No, aspon je jasne, odkud vitr vane. Ze bych z toho byl nejaky
moudrejsi, se zatim rict neda. Jako kdyby ten RAID neznal a rekl mi, ze
nevidi zadny disk, tak bych to asi rozdejchaval snadnej. Ale ze mi to
lehne uz v BTX loaderu, to bych necekal :-(

Zbyněk Burget
Mlýnská 397
798 26 Nezamyslice

tel: 588 580 000, 739 930 931