nástroj na tvorbu instalačního DVD

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Jun 16 00:15:24 CEST 2014

On 06/15/14 23:26, David Pasek:

> Ja to resim prave tim imagem celeho disku. Pouzivam klasicke dd a
> vysledek zabalim a zkomprimuji tarem (tar -czf), takze se jednoduse
> zbavim zbytecne velikosti.

Jen pokud jsou nepouzity sektory "cisty". Pokud cisty nejsou, tak se
jejich velikosti nezbavis.

Jinak mi ale neni moc jasny to pouziti 'tar'

> dd bs=4m if=/dev/ad0 | tar -czf  -T - | ssh user at 192.168.4.185 'cat > image.dd'
> coz udela image, zabali to a posle po ssh na jiny pocitac, kde se to
> ulozi do souboru.

Nemuzu se zbavit dojmu, ze ten tar pro tebe dela jen gzip komprimaci a
tak by tam klidne misto nej mohlo byt docela obycejne 'gzip' a na
funkcnosti by to nic nezmenilo.

Zajimavejsi otazka je, proc vlastne misto dd nepouzivas 'dump'. Odpadl
by problem s nepouzitymi sektory, vysledek muzes prohnad gzipem (nebo
nakonec tim tarem, pokud chces) uplne stejne a navic to z toho jde
zrestorovat i na disk jiny velikosti (pokud samozrejme je veliky dost) ...