Re: nástroj na tvorbu instalačního DVD

David Pasek david.pasek at gmail.com
Mon Jun 16 00:55:02 CEST 2014

Ahoj,

> Nemuzu se zbavit dojmu, ze ten tar pro tebe dela jen gzip komprimaci a tak
> by tam klidne misto nej mohlo byt docela obycejne 'gzip' a na funkcnosti by
> to nic nezmenilo.

To je pravda. Tar pouzivam jen ze zvyku, kvuli potencialnimu zabaleni
vice souboru do jednoho souboru, pricemz v tomto pripade to opravdu
neni dulezite, ale vysledek je stejny a nebo alespon velmi podobny,
nebo se pletu?

> Zajimavejsi otazka je, proc vlastne misto dd nepouzivas 'dump'. Odpadl by
> problem s nepouzitymi sektory, vysledek muzes prohnad gzipem (nebo nakonec
> tim tarem, pokud chces) uplne stejne a navic to z toho jde zrestorovat i na
> disk jiny velikosti (pokud samozrejme je veliky dost) ...

DUMP je asi opravdu zajimavejsi z pohledu tech nepouzitych sektoru,
ale to jen diky tomu ze pracuje s filesystemem. Priznam se, ze nad
pouzitim dumpu pro takovyto ucel jsem nikdy nepremyslel, ale asi to je
dane tim, ze jsem ho nikdy nepouzival ani k jeho primarnimu ucelu -
zalohovani systemu. Utilitu DD naopak pouzivam roky k ruznym ucelum.
Mam za to, ze DUMP zalohuje device souborove a DD sektorove a ja jsem
chtel binarni kopii distribuovaneho disku a nikoliv filesystemu.

Ted me napada ... bude fungovat DUMP/RESTORE i na jinem operacnim
systemu? Myslim tim alespon linux,jelikoz se muze stat, ze si Milan z
nejakeho duvodu bude chtit zvolit live CD/DVD zalozene na linuxu,
kterych je rozhodne vic nez BSD-ckovych.

V mem konkretnim pripade, je pouziti DD asi lepsi, nebot jak jsem
psal, tak DD image je mozne velmi jednoduse dostat na Compact Flash
kartu i z OS Windows, kteri mnozi mi koncovi uzivatele pouzivaji.
Navic v mem pripade je muj embedded system vzdy mensi nez 1GB a
jelikoz uz dnes ani mensi CF nesezenu, tak to pro mne neni problem :-)

Co je lepsi pro Milana si asi Milan musi rozhodnout sam, ale kazdpadne
se na high-level principu asi nic moc nemeni, ne?

> Dan

Kazdopadne diky za reakci a korekce, protoze jelikoz FreeBSD dnes jiz
pouzivam spise pro radost nez ke kazdodenni praci, tak jsem tady spise
v roli pozorovatele a reaguji opravdu jen malokdy.

David.