BTX boot z ineho disku

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Thu Feb 27 09:14:57 CET 2014

Dňa 27.2.2014 8:48 Dan Lukes wrote / napísal(a):
> Ne, ze bych tu chtel diskutovat o Woknech, ale ony osmicky uz nemaji
> vlastni bootloader umoznujici bootnout vic nez jeden system ? Na XP
> stacilo na disk s Woknama nakopirovat FReeBSDackej loader, do \boot.ini
> pridat
> ... a mohl jsem do FreeBSD bootovat z menu Windows. Ze Wokna pripadne
> obcas prepsaly MBR loader, ktery jsem pouzival prioritne, tudiz
> nevadilo, nastartoval jsem FreeBSD takhle a loader obnovil.
>
> Obdobne pro sedmicky a Visty, jen misto boot.ini se musel pouzit bcdedit
> pro editaci te jejich interni databaze. Navod treba zde:
> [...]
Teraz je to ine, Microsoft si vybavil u vyrobcov notebokov ochanu MBR,
ktoru nazyva secure boot,
s tym, ze sa tam dostane system len ten ktory je podpisany klucom od
Microsoftu.

Na niektorych notebokoch sa da UEFI (Unified Extensible Firmware
Interface) vypnut, ale windows 8 si ju sam zapne, aspon sa o to pokusa.

Cize nainstalujtee Windows 8, nainstalujete FreeBSD, Bootnete FreeBSD,
ale po prvom bootnuti Windows 8 je MBR prepisany a uz FreeBSD nebootnete.

Preto som to obchadzal cez bootnutie z USB kluca.

Totozny problem maju aj vyrobcovia inych OS.

http://www.zive.sk/linux-foundation-obchadza-zabezpecenie-secure-boot-pre-windows-8/sc-4-a-304445/default.aspx

Spravil som downgrade na windov 7 a uz je to tak ako ste vyssie pisali.

Jozef