BTX boot z ineho disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Thu Feb 27 08:48:47 CET 2014

Jozef Drahovsky wrote:
> dokazali bootnut aj v
> pripadoch, ze vas windows 8 odstrihne od druhej casti disku.

Ne, ze bych tu chtel diskutovat o Woknech, ale ony osmicky uz nemaji
vlastni bootloader umoznujici bootnout vic nez jeden system ? Na XP
stacilo na disk s Woknama nakopirovat FReeBSDackej loader, do \boot.ini
pridat
> C:\FBSDBOOT.BSD="FreeBSD"
... a mohl jsem do FreeBSD bootovat z menu Windows. Ze Wokna pripadne
obcas prepsaly MBR loader, ktery jsem pouzival prioritne, tudiz
nevadilo, nastartoval jsem FreeBSD takhle a loader obnovil.

Obdobne pro sedmicky a Visty, jen misto boot.ini se musel pouzit bcdedit
pro editaci te jejich interni databaze. Navod treba zde:
> http://bastian.rieck.ru/howtos/windows_boot_manager/

Na osmickach bych to cekal tak nejak stejne. Ale nezkousel jsem, treba
tam je nejakej hacek ...

Pokud to ovsem funguje, ma to oproti zachrannemu bootovani z USB tu
vyhodu, ze v pripade problemu s sebou nemusis mit to USB ...

> Najjednoduchsia diagnostika je vypnut notebook a zapnut ho s drzanim
> ESC, vtedy by mal skocit do menu vyberu zariadenia na boot

To je na kazdem notebooku jine.