BTX boot z ineho disku

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Wed Feb 26 21:34:06 CET 2014

Po viacerych pokusoch som sa dopracoval k uspesnemu rieseniu ako na USB kluc
dostat priatelsky bootloader, tak aby ste dokazali bootnut aj v
pripadoch, ze vas windows 8 odstrihne od druhej casti disku.

1, Zozente si novsi kvalitny USB kluc, nie zo svetkych klucov sa da
bootovat a nie u vsetkych sa da bootovat v USB V2 aj V3.
Najjednoduchsia diagnostika je vypnut notebook a zapnut ho s drzanim
ESC, vtedy by mal skocit do menu vyberu zariadenia na boot ako je HD,
CDROM a zoznam vsetkych USB, teda aj vasho USB kluca. Ak sa tam vas kluc
neobjavi, tak ho vymente za kluc od ineho vyrobcu, niekedy pomoze aj
vyber ineho portu.

2, Nabootujte Freebsd z lubovleneho systemu do shellu #.

3, Zasunte vas USB kluc a vo vypise "ls -la /dev" by ste ho mali najst.
Ak ste na konzole a kluc zasunete, tak by sa mala objavit aj hlaska o
nom aj s identifikaciou zariadenia. Velky pozor ak mate odrazu viacero
USB klucov a diskov, lebo FreeBSD im prideluje poradove cisla na zaklade
mne nie celkom znameho algoritmu.

4, Zadajte prikaz "boot0cfg -B /dev/da0" s tym, ze namiesto da0 moze byt
aj ine zariadenie kde chcete bootloader zapisat. Ale pozor, pokial v
Biose mate zapnutu ochanu MBR na vas pedny disk, tak ju treba najprv
vypnut, lebo k zapisu na pevny disk nedojde.

5, System rebootnite a ESC tlacidlom docielte vyber zariadenia na boot.
Zadajte USB kluc, a nasledne sa zobrazia particie na vasom kluci, zvolte
ine zariadenie.
Nasledne sa zobrazia particie zvolenaho zariadenie a tam si vyberiete
odkial chete bootovat

Do dobootovania Jozef