BTX boot z ineho disku

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Feb 22 23:04:59 CET 2014

Jozef Drahovsky wrote:

> Kernel ide z jednho disku a root a swap z ineho.

Ten swap asi az takovej problem neni. Ale to, ze se ti data ukladaji
nekam jinam nez bys myslel asi trochu jo.

> Preto by som bol rad, keby v boote bola moznost vypisu zoznamu zariadeni
> aj s nejakou identifikaciou,
> alebo moznost zadtat prikaz na bootovanie z BTX, kde je tento vypis k
> dispozicii.

BTX ti moc nepomuze. On netusi z ceho kernel namountuje root. Vlastne
nevi ani to jak dopadne detekce disku v tom kernelu (kolik, jaka jmena,
jake poradi).

> Ak nevyhovuje cesta na root tak FreeBSD to zahlasi a ziada manualne
> zadanie,
> ale zatial som nenasiel sposob ako pri bootovani povedat aby ignoroval
> udaj z fstab a ziadal zadanie.

Tad do fstab neco co je dostatecne vadne aby z toho namountovat neslo ?

No, a teoreticky se muzes pokusit zapojit do hry GEOM LABEL a mountovat
svazky ne podle toho ja jakem zarizeni se nachazeji, ale podle toho, jak
se jmenuji. Pak uz staci jen root na kazdem disku pojmenovat ruzne ...