BTX boot z ineho disku

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sun Feb 23 13:00:45 CET 2014

Dňa 22.2.2014 23:04 Dan Lukes wrote / napísal(a):
> Tad do fstab neco co je dostatecne vadne aby z toho namountovat neslo
> ? No, a teoreticky se muzes pokusit zapojit do hry GEOM LABEL a
> mountovat svazky ne podle toho ja jakem zarizeni se nachazeji, ale
> podle toho, jak se jmenuji. Pak uz staci jen root na kazdem disku
> pojmenovat ruzne ... Dan

Pokial ide o trvalu zostavu / konfiguraciu tak si to vyladim (spon
dufam) a root na kazdom disku nazvem inak,
ale aktuany problem vznikol pri zachrane dat na nestastnom pocitaci kde
sa da z disku bootnut len windows 8,
hoci na tom istom disku je aj FreeBSD.
Dual boot som este nerozchodil, (windows 8 mi zakazdym prepise MBR a
zatial sa mi nepodarilo dohovorit mu)
preto pouzivam docasne boot cz USB kluc, kde mam aj instalacky FreeBSD
aj dlase zive FreeBSD,
K tejto konstalacii pribudol disk (len na citanie) odkial som
zachranoval data a disk kam som daval zachranene data.
Takze celkom vesela zostava, ktora by sa nemala az tak casto opakovat.

Preto ma zaujimal boot na USB kluci, ktory by vypisal moznosti bootnutia
- zoznam aktualnej zostavy diskov
a clovek by si len vybral odkial chce nasledne bootnut, aspon do doby
kym spravim funkcny downgrade
na windows 7 a rozchodim dual boot, lebo zakazdnym zadavat
"1:ad(4,a)/boot/loader " nie je prave pohodlne.

Aspon som sa naucil, ze BTX na to nie je urceny, ale ked uz som v nom
tak aspon si viem vypisat aktualne
poradie pripojenych diskov, ktore zatial inak zistit neviem.

Jozef