BTX boot z ineho disku

Jozef Drahovsky freebsdcz2 at jozef.drahovsky.sk
Sat Feb 22 21:56:25 CET 2014

Dňa 22.2.2014 21:23 Dan Lukes wrote / napísal(a):

> reboot, pred BTX dat ESC a manulne napisat "1:da(4,a)/boot/loader"
> Myslim, ze staci jakakoliv klavesa - ja to vzdycky delal opakovanym
> mackanim '/'
>
> Ma to cele jediny hacek - doporucuju pro vsechny disky, ze kterych se
> chystas takhle bootovat, overit, ze krome toho, ze se nabootuje kernel z
> toho disku, ktery jsi rekl ten kernel pak take spravne namountuje root
> svazek z disku, ze ktereho chces.
>
> Za blize nedefinovane souhry okolnosti to muze dopadnout i jinak a pak
> byses moh' sakra divit ...
>
> Dan

Ano ak zhodou okolnosti je viacero diskov, a zmenilo sa poradie
(staci zmena nastavenia radica v biose alebo usb disk v inej pozicii)
a pre cestu na root vyhovuje iny disk, tak je z toho neprijemny problem.
Kernel ide z jednho disku a root a swap z ineho.

Preto by som bol rad, keby v boote bola moznost vypisu zoznamu zariadeni
aj s nejakou identifikaciou,
alebo moznost zadtat prikaz na bootovanie z BTX, kde je tento vypis k
dispozicii.

Ak nevyhovuje cesta na root tak FreeBSD to zahlasi a ziada manualne
zadanie,
ale zatial som nenasiel sposob ako pri bootovani povedat aby ignoroval
udaj z fstab a ziadal zadanie.
Zatial to viem riesit az v druhom bootovacom cykle ked zapoznamkujem
riadky v fstab

Jozef