Oprava ACPI DSDT?

Cejka Rudolf cejkar at fit.vutbr.cz
Sun Jan 26 21:59:52 CET 2014

Dan Lukes wrote (2014/01/26):
> Ma to jednu maly hacek, a to je ten, ze DSDT v BIOSu se muze menit s
> konfiguraci - at uz hardwarovou, nebo softwarovou (BIOS setup). Takze
> pokud se na takhle upravenym systemu pozdeji meni nastaveni BIOSu
> pripadne meni hardwarova konfigurace, je potreba "stahnout" a upravit
> DSDT znovu.

Co se da delat, hlavne ze mam zase klavesnici :o) Jeste napisu
do freebsd-acpi, treba to pomuze i nekomu dalsimu a treba udelaji
i nejaky workaround.

> To rozhodne vypada jako chyba. Ale nez se pustis to vetsiho
> dobrodruzstvi, ja bych nejdriv zaktualizoval BIOS na posledni, tedy 0118:

Bohuzel nepomaha.

> oka vypadly. S jednim rozdilem - u te me verze se kolizi autor pokusil
> vyresit. Takze mozna u tebe taky. Pravda, posledni BIOS pro tvoji desku
> je z ledna 2010, ten muj je az z ledna 2011, takze je otazka, jestli na
> tuhle chybu prisli pred tim nebo pote co prestali tvoji desku podporovat ...

Tohle vypada jako rozumne vysvetleni.

> Relevantni cast DSDT:

Diky, tohle se zda jako nejspravnejsi reseni. (I kdyz nakonec se ukazalo,
ze v mem pripade funguje jakakoli uprava, co jsem zkousel, a ze s tim
psm0 to byl skutecne dalsi problem.)

> Takze je otazka, jestli neprozkoumat jeste jiny smer reseni nez dloubani
> do DSDT - a to ten, proc se u tebe psm0 na atkbdc0 nenajde. Jsi si
> jisty, ze na te 8.x-R byl psm0 bindovany k PS2M ? Nebyl i tam zavisly na
> atkbdc0 ?

Byl taky na atkbdc0, ale to mi jeste nevysvetlovalo, proc se psm0
neobjevovalo. Ja mam tech stroju totiz vic a tento byl prvni a lekl
jsem se, ze u dalsich taky prijdu o klavesnici a o mys. Takze stale
mam srovnani mezi starym 8.2 a novym 9.2.

> Pokud jo, tak nam uprava DSDT nepomuze. Sice odstranime konflikt, ale
> ovladac pro psmcpnp0 stejne funkcni nemame (mozna ani na ty 8.x-R).

Jo, nakonec jsem jeste podle doporuceni zkusil boot -v (coz se mi nechtelo,
kdyz ted mam jen vzdaleny pristup, ale nakonec se to ukazalo jako velmi
jednoduche pres nextboot -o -v) a ukazalo se psm0: failed to reset the aux
device. A hle, hned jsem se dopracoval k tomu, ze u PS/2 u KVM jsou problemy
a tenhle server zrovna na KVM je, a ze pomaha aux reset zrusit, tj.
v /boot/device.hints pridat hint.psm.0.flags="0x0400". A ted si zpetne
uvedomuju, ze toto urcite neni jediny pripad, kdy se divim, ze pocitac
na KVM nevidi mys, takze i v dalsich pripadech to mozna zkusim. Jedine,
co se mi nevysvetluje, ze jeste pred upgrade mys urcite fungovala a nezda
se, ze by v casti kodu aux reset byly zmeny. Na druhou stranu ale uptime
byl okolo 340 dni a je otazka, za jakych okolnosti se ten stroj pred rokem
bootoval :o)

Diky moc, dost mi to pomohlo v nasmerovani spravnym smerem ;o)