Oprava ACPI DSDT?

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sun Jan 26 18:16:45 CET 2014

Cejka Rudolf wrote:
>   vyzná se někdo trošku v popisu ACPI?

Zhruba. Uz jsem ho i jednou upravoval, kdyz s originalni DSDT system
nenachazel fdc

Jo, pri startu systemu se skutecne da rict aby FreeBSD pouzilo DSDT ze
souboru a nikoli z BIOSu.

Ma to jednu maly hacek, a to je ten, ze DSDT v BIOSu se muze menit s
konfiguraci - at uz hardwarovou, nebo softwarovou (BIOS setup). Takze
pokud se na takhle upravenym systemu pozdeji meni nastaveni BIOSu
pripadne meni hardwarova konfigurace, je potreba "stahnout" a upravit
DSDT znovu.

To rozhodne vypada jako chyba. Ale nez se pustis to vetsiho
dobrodruzstvi, ja bych nejdriv zaktualizoval BIOS na posledni, tedy 0118:
> https://downloadcenter.intel.com/Detail_Desc.aspx?DwnldID=18598&ProdId=2929

Pri trose stesti v nem chyba uz nebude. Myslim si to proto, ze mam taky
INTEL desku, i kdyz jinou, ale klicove casti DSDT vypadaji jako by si z
oka vypadly. S jednim rozdilem - u te me verze se kolizi autor pokusil
vyresit. Takze mozna u tebe taky. Pravda, posledni BIOS pro tvoji desku
je z ledna 2010, ten muj je az z ledna 2011, takze je otazka, jestli na
tuhle chybu prisli pred tim nebo pote co prestali tvoji desku podporovat ...

U me jsou u PS2M nadefinovany dve varianty CRS, jedna, ktera je stejna
jako ta u tebe, druha, ktera obsahuje pouze IRQ12 (a zadne porty). A
vyber mezi nimi se provadi tak, ze je-li zakazana PS2K (stejne jako u
tebe se u u me ten flag jmenuje KBEP) pouzije se CSR varianta co ma
porty, kdezto je-li povolena, pouzije se ta "bezportova". Tim se kolizi
predejde.

Aktualizaci BIOSu bych urcite zacal.

Pokud to uspech neprinese, tak ti muzu jeste poskytnout jak to vypada na
ty my desce, prilozil jsem to naspodu. Musim ale rict, ze to pouzivam
jen na 9.1-R, kde to funguje:
>     psmcpnp0 pnpinfo _HID=PNP0F03 _UID=0 at handle=\_SB_.PCI0.LPC_.PS2M
>     atkbdc0 pnpinfo _HID=PNP0303 _UID=0 at handle=\_SB_.PCI0.LPC_.PS2K
>         Interrupt request lines:
>             1
>         I/O ports:
>             0x60
>             0x64
>       psm0
>           Interrupt request lines:
>               12

Jestli to bude fungovat na 9.2-R nebo ne, to rict nemuzu.

Dan

Relevantni cast DSDT: