bsnmp a RAM

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Jan 7 00:37:30 CET 2014

Miroslav Prýmek wrote:

> Pro zacatek by uplne uplne stacilo odlisit mnozstvi pameti naalokovane
> "systemu" (cache, struktury jadra) a aplikacim.

To jde dobre na urovni linearni pameti. Na i386 procesoru je z 4GB
linearni pameti jedno giga vyhrazeno pro kernel a tri pro userspace.
Jedina smula je, ze velikost linearni pameti ma co do cineni s pouzitym
procesorem, nikoliv instalovanou fyzickou pameti a uvedena cisla jsou
nezavisla i na tom, co na stroji bezi, coz je neprijemna vlastnost tyhle
metody ;-)

Takze dost vtipkovani a vratme se k puvodni otazce - kde sebrat udaje,
co ukazuje TOP, protoze ty, zdalo se mi, ti pripadaly "dostatecne dobry".

Nekoukal jsem to zdrojaky, ale mam dojem, ze
Mem Active   ~ vm.stats.vm.v_active_count
Mem Inactive ~ vm.stats.vm.v_inactive_count
Mem Wired    ~ vm.stats.vm.v_wire_count
Mem Cache    ~ vm.stats.vm.v_cache_count
Mem Buf      ~ vfs.bufspace
Mem Free     ~ vm.stats.vm.v_free_count

To na prave strane je sysctl a jednotkou neni kB nebo neco takoveho, ale
stranka - jeji velikost v B je vm.stats.vm.v_page_size. Akorat
vfs.bufspace je v bytech.

Namapovat je do UCD SNMP OID je uz otazka nakouknuti do zdrojaku toho
SNMP daemona.

Ale rozpoznat za co muze kernel a za co uzivatelske procesy z toho neumim.

> Tvoje "vrat se na zem" rady povazuju vzdycky za velmi inteligentni a
> vazim si jich velmi.

No, ono zase pozor. R.A Henlein (skrz Lazara Longa) k tomu rika:
> Vždycky si poslechni experty. Řeknou ti, co se nedá udělat, a proč. Pak to udělej.

Taky to tak delavam. I kdyz, posledni dobou se na me castejc hodi spis: