MC + ssh - spatne nazvy souboru na vzdalene strane

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 18 22:20:24 CET 2013

Tomáš Skočdopole wrote:

Technicka poznamka - quoting puvodniho textu je dulezity pro orientaci v
diskusi, ale ponechat je treba jen podstatu toho, na co reagujes - jinak
to orientaci spis komplikuje.

> Zdravim, problematiku zobrazovani vzdaleneho adresare chapu, ovsem trochu jsem se zamotal do toho, co mam vlastne zjistovat

Neznamych je prilis mnoho na to abychom je vsechny vyjmenovali -
loklaizace je jedna, nikoliv jedina, moznost. Dalsi je nastaveni
terminalu a vubec environmentu uzivatele na ktereho se tim SSH
prihlasujes, roli muze hrat i pouzity shell a ja nevim co jeste.

Nejsem si schopny dat step-by-step navod. Ten by patrne vyzadoval
nahlednuti do zdrojoveho kodu a debugovani a to obavam se presahuje moje
casove a tvoje odborne moznosti (to neni pokus se te dotknout, jen
racionalni odhad zdroju, ktere mame k dispozici pro reseni).

Je dost dobre mozne, ze problem nevyresime. "Hratky s lokalizaci" je jen
prvni z moznych hypotez co me napadla. Na druhou stranu, nejsem tu sam,
mozna napadne neco pouzitelneho i nekoho dalsiho.

> Nicmene locale na stroji odkud se pripojuji je: # locale
> LANG=en_US.UTF-8

Hypotezu, ze do toho ma co mluvit lokalizace lze nastesti celkem snadno
overit nebo vyvratit. Proste se vrat k defaultni lokalizaci
> http://www.freebsd.org/doc/handbook/using-localization.html
(ta vypada takhle:
> LANG=
> LC_CTYPE="C"
> LC_COLLATE="C"
> LC_TIME="C"
> LC_NUMERIC="C"
> LC_MONETARY="C"
> LC_MESSAGES="C"
> LC_ALL=
) a vyzkousej to. Kdyz to pujde, muze za to lokalizace. Kdyz to nepujde,
muzeme tuhle hypotezu dat k ledu, byt' vec muze bejt slozitejsi a
nakonec se muze ukazat, ze problem vyzaduje splneni vice podminek a
tahle muze byt jedna z rady ...