Upgrade na 9.2 maly postreh

Dan Lukes dan at obluda.cz
Tue Nov 12 20:40:46 CET 2013

Zbyněk Burget wrote:
> Vnucuje se zde obecna otazka, netykajici se tedy jen FBSD - najdu v
> supliku "nejaky" HDD a netusim, co je zac, kde se vzal a tak podobne
> (coz se mi obcas stava). Muzu v tomto smeru ocekavat nejaky podraz, kdy
> ten disk vezmu, fdiskem smaznu starou, udelam novou slice, rozdelim na
> partisny a naformatuju?

Uz jen kdyz fdiskem snaznes starou a vytvoris novou MBR se ti muze stat,
ze ti zacatek nektere slice vyjde tak nestastne, ze data tam uvedena
pujde interpretovat jako platny label.

Nahle tedy nebudes stat pred prazdnou slice, jak jsi cekal, ale pred
slice, ve ktere budou zdanlive definovane partition.

Zalezi co presne delas a jak to presne delas - mozna ti kvuli tomu neco
selze, mozna ne. SYSINSTALL na tom zavadnout umi.

A to jsem jeste nebyl "uplne zlej". Predstav si, ze vyrobis MBR, ve
slice vyrobis partition - a nektera z nich padne tak, ze jeji prvni
sektor bude ekvivalentni s mistem, kde kdysi davno, kdyz na disky byly
jeste Windowsy, byl sektor popisujici Extended Partition. GEOM_MBR ho
rozpozna jako platnou partition table a bude se k ni tak chovat.

Podobne priklady lze konstruovat ad libidum.

Jeste vetsi problem bude, pokud ten kod, ktery bude label analyzovat
nebude napsany dokonale korektne a na analyze toho labelu (ktery
skutecnym labelem neni a nikdy byt nemel) ti zhavaruje ten modul, tudiz
cely kernel. Nebo to "jen" bude delat neco divneho.

Ja, kdyz mam cas, tak takovy disk mazu cely. Stejne chci u takoveho v
supliku nalezeneho disku, overit nakolik je v poradku.

V casove tisni mazu alespon zacatek a konec (vetsinou tak 10MB na obou
koncich).

> Kdyby to pred tim bylo nedejboze v nejakem obskurnim raidu, ktery bude
> mit nekde na konci disku nejake poznamky, nemuze se stat, ze by graid
> jeste neco nasel a snazil se to zuzitkovat?

No, to klidne muze. Nebo na tom spadnout a vzit s sebou celej kernel.