Fwd: ještě jednou začátečnický dotaz omlouvám se za předchozí mail

Vilem Kebrt vilem.kebrt at gmail.com
Mon Nov 11 06:27:08 CET 2013

Ahoj,
 > Ja bych skoro rekl, ze Xy jako graficky prostredi normalne nabehnou.
Takze ted se nabizi moznost, ze >sice nabehne graficky prostredi, ale
nenahebhe nic, co by melo bezet v nem - a graficky prostredi "bez
 >niceho" zase skonci, protoze nema co delat. Takze co v nem spustit ?
Nejakej Windows Manager ? Jakej

Pokud Xorg nabehne, mel by sahnout defaultne po .xinitrc v home adresari
uzivatele, potom po xinitrc v /etc/X11, tam vetsinou staci naladovat
spusteni nejakeho manazeru.

 > Proc ty si vubec myslis, ze ti Xy nenabehly ? Chybove hlasky, ktere
jsi posilal na zacatku naznacovaly, >ze na virtualni masinu pristupujes
pres SSH. Neni to nahodou tak, ze se tam na prikazovou radku >nalogujes
pres SSHm tam napises startx a doufas, ze se textove ssh nejakym
magickym krome zmeni >na vzdaleny virtualni graficky terminal
prenasejici vzdalene Xy na nejaky tvuj lokalni pocitac ? Mozna se >ptam
blbe, ale ty tu porad zduraznujes, ze jsi zacatecnik, tak pocitam i s
moznosti, ze nevis, ze Xy >nejsou server ale klient ... Dan
Tady ma dan pravdu, pokud chces prenaset X plochu s manazerem nadalku,
bud si nastavis XORG jako server a vzdalenou session X11 se k nemu
pripojis, nebo nainstalujes X11VNC a pristupujes pres VNC.

Dalsi vec je zda chces X spoustet defaultne a logovat se do nej userem
az po nebehnuti, potom potrebujes nejakej login X manazer
(lightdm,gdm,kdm atd...), nebo jestli chces si ho spoustet uz pod userem
z konzole, potom ti fakt staci window manager spustit z .xinitrc
(startkde napriklad - pokud tam mas kde)
Vilem