Fwd: ještě jednou začátečnický dotaz omlouvám se za předchozí mail

Dan Lukes dan at obluda.cz
Mon Nov 11 09:23:07 CET 2013

Vilem Kebrt wrote:

> Pokud Xorg nabehne, mel by sahnout defaultne po .xinitrc v home adresari
> uzivatele, potom po xinitrc v /etc/X11, tam vetsinou staci naladovat
> spusteni nejakeho manazeru.

V /etc/X11 ? Vyloucit nemuzu, ze tam muze bejt taky, ale ja ho
kazdopadne mam v

/usr/local/etc/X11/xinit/xinitrc

> Tady ma dan pravdu, pokud chces prenaset X plochu s manazerem nadalku,
> bud si nastavis XORG jako server a vzdalenou session X11 se k nemu
> pripojis

Snazis se popsat variantu, ze si lokalne spustis Xserver a aplikace
(vcetne Window Manageru) se k nemu pripojuji ze vzdaleneho stroje ?

Tak to bych z toho popisu nepochopil ;-)

Napadlo me, ze Pavlovi jde o prave tenhle zpusob, protoze v tomhle
pripade lze X11 session mezi X klienty a X serverem tunelovat skrz SSH
session a pouziva se pri tom xauth ...

Ale jiste to neni, proto jsem se snazil zjistit jak vlastne se ty Xy
chysta pouzivat.