Vlastni porty

Dan Lukes dan at obluda.cz
Sat Nov 9 08:30:13 CET 2013

Miroslav Prýmek wrote:

> Co presne znamena, ze je k tomu urceny? Ze je to popsano v Porters
> Handbook a da se rozumne spolihat na to, ze s tim adresarem zadny
> nastroj nebude delat zadne nepristojnosti?

To asi taky. ale rekl bych. ze predevsim to, ze se s timhle jmenem
nedostanes do konfliktu s necim, co by se pozdeji objevilo ve
standardnim stromu.

> Jo, to hle je mi taky jasny. Zustava akorat ten problem, jestli se
> muzu spolihat na to, ze mi nejaky updatovaci nastroj ty patche
> nesmaze.

cvs to nedelal, svn to nedela. O GITu ti nic rict nemuzu.

> Plnotucne svn nebo svnup? A jak se teda chova k souborum, ktere nezna?

svn

Mozna by stacil i svnup, nevim, nezkoumal jsem. K souborum, ktere nejsou
jeho a soucasne nekoliduji s necim co se prave chysta nakopirovat se
chova ignorantsky.

> vyrobit z nich tgz a nahrat do distfiles na tom buildovacim stroji,
> ale je to zbytecnej dalsi krok, protoze buildovaci server si to muze
> krasne stahnout sam z git repa.

No, to jen omezene. Pokud se stale bavime o portech, tak je sice pravda,
ze v ramci "vyroby package" se ke zdrojakum muzes dostat prakticky
libovolne, protoze kdyz selzou vsechny standardni pokusy, tak si napises
target fetch primo to Makefile toho portu a do nej uz das uplne cokoliv.
Ale to co stahnes je ti pak na kocku, protoze u postu je taky soubor s
hashama stazenejch souboru.

System portu neni urcenej pro vyrobu packages z nahodnejch souboru. Vzdy
jen z nejake "release" ktera je pevna, jejiz cislo verze dokazes to
Makefile napsat  a ktera je zalozena na souborech jejichz hash dokazes
napsat taky.

Ano, pravda, muzes tu kontrolu vypnout. Pak ti ovsem prestane fungovat
kontrola, ze je stazene vsechno. Kdyz vypnes tu, bude treba zajistit,
aby se pri kazdem spusteni vsechno stahlo znovu, to znamena, ze se nesmi
stat, ze kompilaci prerusis a pustis znovu protoze mezitim se ti muzou
zmenit zdrojaky.

Nerikam, ze to nakonec cele nejde dostat do stavu podobneho funkcnimu,
ale proste system portu neni postavenej pro strelbu na trvale pohyblivej
cil.

> Navic na te stanici tam obvykle mezi
> zdrojakama mam nejaky soubory navic, ktery nechci balit a nekam
> nahravat (treba coredumpy ;) - takze vytvorit tgz by zase znamenalo
> mit nejaky dalsi seznam souboru, co do projektu patri...

Coz je ovsem neco, co system stejne predpoklada. Do vysledneho balicku
se bali jen to co reknes.

A balicek zdrojaku je jednodussi nez balicek vysledny. Preci vis z ceho
prekladas - musel jsi to do prislusneho Makefile napsat. Takze tam zbyva
pridat jeste jeden target, kterej vsechny tyhle veci taky zabali.

Alternativne se to dela tak, ze neprekladas do stromu zdrojaku ale jinam
(OBJDIR) a pak si muzes dovolit strom zdrojaku zabalit cely, protoze ten
se kompilaci ani spoustenim nemeni.