Vlastni porty

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Nov 8 23:25:06 CET 2013

2013/11/8 Dan Lukes <dan na obluda.cz>:
> Uz jsem to tady nejspis nekdy popisoval.

Myslim ze jo. Tahle cast problemu je mi celkem jasna, proto to
"netreba rozvadet".

> To by sice slo take, ale /usr/ports/local na to je urceny.

Co presne znamena, ze je k tomu urceny? Ze je to popsano v Porters
Handbook a da se rozumne spolihat na to, ze s tim adresarem zadny
nastroj nebude delat zadne nepristojnosti?

> Ba) pridat k nekteremu portu vlastni patch, ktery neco meni v souborech
> pouzitych pri prekladu
>
>  To je jednoducha vec, proste si pridas vlastni soubor patch-* do

Jo, to hle je mi taky jasny. Zustava akorat ten problem, jestli se
muzu spolihat na to, ze mi nejaky updatovaci nastroj ty patche
nesmaze. A jestli nemuzu, pak ktery to dela a ktery ne.

> Vyuzivam toho, ze program 'make' sahne v aktualnim adresari driv po
> souboru BSDmake nez po Makefile. Takze v /usr/ports mam vlastni BSDmake,
> ten je schopen poznat, ze se vola 'make update' (v ostatnich propadech
> proste zavola make na puvodni Makefile) a v takovem pripadu nejprve
> odstrani lokalni upravy (svn revert), pak zavola standardni make update
> a po jeho skonceni aplikuje definovany seznam patchu.

Tak tohle je taky vyborna vychytavka! Druha vyborna inspirace, diky.

> Pouzivam standardni nastroj, coz je v teto chvili, pokud vim, svn.

Plnotucne svn nebo svnup? A jak se teda chova k souborum, ktere nezna?

> Pokud se stale jeste bavime o portech, tak pro zdrojaky je urcen
> /usr/ports/distfiles

Tady mi jde spis o to, ze na sve stanici neco vyvijim, pushuju do git
repa jinde a jeste na jinem stroji pak vytvarim balicky pomoci
poudrieru. Takze muzu sice vzit zdrojaky, ktere mam na te sve stanici,
vyrobit z nich tgz a nahrat do distfiles na tom buildovacim stroji,
ale je to zbytecnej dalsi krok, protoze buildovaci server si to muze
krasne stahnout sam z git repa. Navic na te stanici tam obvykle mezi
zdrojakama mam nejaky soubory navic, ktery nechci balit a nekam
nahravat (treba coredumpy ;) - takze vytvorit tgz by zase znamenalo
mit nejaky dalsi seznam souboru, co do projektu patri...

M.