Vlastni porty

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Nov 8 21:45:17 CET 2013

2013/11/8 Miroslav Lachman <000.fbsd na quip.cz>:
> Nejlepe pro nej vytvorit port a nechat ho commitnout do ports tree. Budes ho
> tam mit a muze ho pripadne vyuzit i nekdo jiny :)

To zrovna pro me neni moc mozny - jde vetsinou o veci bud ciste jenom
pro me, nebo aspon napsane quick&dirty pro moje potreby, ktere nemam
kapacitu zverejnit, udrzovat, rozsirovat o reseni potreb jinych...

> V obou pripadech bych si to asi dal uplne stranou, treba do
> /usr/moje_porty/<category>/<port>/
> Takze do toho nebude zasahovat zadny nastroj pro aktualizaci ports tree a
> budes si v tom moc delat libovolne upravy oproti svemu SCM.

Jo, to vypada jako dobrej napad, to me vubec nenapadlo! Presne kvuli
takovymhle inspiracim se na to ptam :)

> Tady nevidim zrovna nic sloziteho. Nekde zkratka vyvijis, commitujes do
> nejakeho repozitare a az mas "hotovo", tak nejakym postupem (treba scriptem)
> musis udelat distfile a nahrat ho na nejaky svuj server.
> K tomu pak v jinem repozitari musis upravit ten svuj port (minimalne treba
> zmenit cislo verze a tim zajistit pouziti noveho distfile)

Praveze takhle nejak to delam a prijde mi to zbytecne slozite - sahani
na vic ruznych mist, meneni vic veci, pushovani sem a tam...

> Tohle bych urcite nedelal. Myslim, ze je nejlepsi co nejverneji kopirovat
> standardni pouzivani portu. Mit oddeleny repo se zdrajakama SW, delat si
> distfile a k tomu standardnim postupem udrzovat port.

U standardnich balicku rozumim, ze jsou oddelene role "vyvojar" a
"maintainer portu" (at uz jsou to dve osoby nebo jedna). Pokud ale
vim, ze to vzdycky bude jedna osoba (ja) a chci pokud mozno tyhle dve
role prave sloucit a zjednodusit si tim praci...

> Idealne pak jeste navazat na build server s poudrierem a na cilove stroje
> instalovat jen package :)

Jo, poudriere prave pouzivam a jsem jim celkem nadsenej. Az na to, ze
pri nestandardnim ukonceni buildu mi zamrzne ZFS na "zfs destroy",
nejde sestrelit a musi se ten server restartovat :( Ale to je mimo
tema a bude to nejspis malou ramkou (2G).

diky za inspiraci

Mirek