Vlastni porty

Miroslav Lachman 000.fbsd at quip.cz
Fri Nov 8 21:18:04 CET 2013

Nektere veci, ktere popisujes / chces mit, nepouzivam, takze nasledujici
informace nejsou "jak to delam", ale jak bych to delal na tvem miste :)

Miroslav Prýmek wrote:
[...]
> Jde mi o to, jakym zpusobem si organizujete vlastni porty/balicky. Tj.
> veci dvou typu:
> 1. sw, ktery jsem napsal sam, at uz jenom pro sebe, nebo ho i zverejnil

Nejlepe pro nej vytvorit port a nechat ho commitnout do ports tree.
Budes ho tam mit a muze ho pripadne vyuzit i nekdo jiny :)

> [...]
> svymi upravami
> -- a zaroven ten soft chci mit v systemu standardnim zpusobem, ktery
> pouzivam pro ostatni veci z portu - at uz pouzivam balicky nebo
> kompiluju primo na cilovem stroji.
>
> Prvni problematika je vubec, jak provozovat upraveny strom portu. Jsou
> to zas imho dva pripady:
> A] jenom pridavam svuj vlastni adresar, napr. /usr/ports/prymek + k
> tomu vse potrebne, aby to fungovalo (na to navody jsou a uz jsme se o
> tom tady myslim bavili, netreba rozvijet)
> B] chci nejake veci upravovat v existujicich portech - treba nejak

V obou pripadech bych si to asi dal uplne stranou, treba do
/usr/moje_porty/<category>/<port>/
Takze do toho nebude zasahovat zadny nastroj pro aktualizaci ports tree
a budes si v tom moc delat libovolne upravy oproti svemu SCM.

[...]

> Druhy pripad je horsi. Co pouzivate a co povazujete ze
> nejelegantnejsi? Prijde mi, ze nejjednodussi je vyuzit
> https://github.com/freebsd/freebsd-ports + standardni gitovske postupy
> pro synchronizaci lokalniho repa s origin. Akorat teda prace s tak
> velkym git repem je docela opruz...

Nepouzivam git, takze ja bych si ve svem SVN, nebo HG repozitari udelal
pouze svoje porty a treba do druhe vetve commitnul ty originalni z
/usr/ports kvuli naslednemu mergovani zmen.

> No a dalsi vec, kterou by me zajimalo jak resite, je, jak si nejlip
> usporadat zdrojaky. Prijde mi, ze dava smysl mit nejaky repozitar s
> vlastnim softwarem (napr. git) a potom jeste mit nekde ulozeny ten
> adresar, ktery clovek umisti do stromu portu. Akorat teda pak musi
> myslet na to, aby ty dve veci byly synchronizovane...

Tady nevidim zrovna nic sloziteho. Nekde zkratka vyvijis, commitujes do
nejakeho repozitare a az mas "hotovo", tak nejakym postupem (treba
scriptem) musis udelat distfile a nahrat ho na nejaky svuj server.
K tomu pak v jinem repozitari musis upravit ten svuj port (minimalne
treba zmenit cislo verze a tim zajistit pouziti noveho distfile)

[...]

> Anebo zdrojaky proste oddelene nemit a udrzovat si jenom git repo s
> tim adresarem portu a zdrojaky jednoduse prsknout do files/. Ale to mi
> prijde trochu prasacky...

Tohle bych urcite nedelal. Myslim, ze je nejlepsi co nejverneji
kopirovat standardni pouzivani portu. Mit oddeleny repo se zdrajakama
SW, delat si distfile a k tomu standardnim postupem udrzovat port.

Idealne pak jeste navazat na build server s poudrierem a na cilove
stroje instalovat jen package :)

Mirek