Vlastni porty

Miroslav Prýmek m.prymek at gmail.com
Fri Nov 8 20:48:53 CET 2013

Ahoj,

mel bych jeste jeden dotaz podobneho typu "jak to delate vy?" :) a
chapu, ze neni spravna odpoved, ale budu opet moc vdecny za jakekoliv
vase zkusenosti a inspiraci.

Jde mi o to, jakym zpusobem si organizujete vlastni porty/balicky. Tj.
veci dvou typu:
1. sw, ktery jsem napsal sam, at uz jenom pro sebe, nebo ho i zverejnil
2. sw, ktery bud v portech neni, nebo ho potrebuji v nejake verzi se
svymi upravami
-- a zaroven ten soft chci mit v systemu standardnim zpusobem, ktery
pouzivam pro ostatni veci z portu - at uz pouzivam balicky nebo
kompiluju primo na cilovem stroji.

Prvni problematika je vubec, jak provozovat upraveny strom portu. Jsou
to zas imho dva pripady:
A] jenom pridavam svuj vlastni adresar, napr. /usr/ports/prymek + k
tomu vse potrebne, aby to fungovalo (na to navody jsou a uz jsme se o
tom tady myslim bavili, netreba rozvijet)
B] chci nejake veci upravovat v existujicich portech - treba nejak
zmenit /usr/ports/www/apache24/Makefile

Prvni pripad by mel byt celkem bez problemu - pokud vim, zadny nastroj
pro synchronizaci portu mi muj spesl adresar jenom tak nesmaze, takze
celkem neni co resit.

Druhy pripad je horsi. Co pouzivate a co povazujete ze
nejelegantnejsi? Prijde mi, ze nejjednodussi je vyuzit
https://github.com/freebsd/freebsd-ports + standardni gitovske postupy
pro synchronizaci lokalniho repa s origin. Akorat teda prace s tak
velkym git repem je docela opruz...
Zatim jsem nestudoval svnup, jsou tam lokalni zmeny nejak vyresene? Da
se s tim dobre pracovat? Plnotucne svn se mi pouzivat nechce, protoze
ho jinak na nic nepotrebuju...

No a dalsi vec, kterou by me zajimalo jak resite, je, jak si nejlip
usporadat zdrojaky. Prijde mi, ze dava smysl mit nejaky repozitar s
vlastnim softwarem (napr. git) a potom jeste mit nekde ulozeny ten
adresar, ktery clovek umisti do stromu portu. Akorat teda pak musi
myslet na to, aby ty dve veci byly synchronizovane...

Rikam si, ze ideal by bylo vyvijet na nejakem testovacim stroji a kdyz
clovek uzna vec za stabilni, pushnout do repa a jednim prikazem pak na
cilovem stroji z repa stahnout a rovnou prelozit. Coz se ale prave
vylucuje s tim oddelenym repem pro vlastni zdrojaky sw a "portove
infrastruktury".
Anebo zdrojaky proste oddelene nemit a udrzovat si jenom git repo s
tim adresarem portu a zdrojaky jednoduse prsknout do files/. Ale to mi
prijde trochu prasacky...

Sorry, ze pisu asi trochu zmatene a obecne, ale nechci mail vic
natahovat... Ti z vas, kteri s timhle maji zkusenosti, doufam pochopi,
co mam namysli.

Takze otazka je opet siroka a ne uplne dobre definovana: "jak to delate vy?"

Opet predem dik moc za jakekoliv postrehy, podnety, impulzy.

Mirek