Disk do maleho servriku

Lars Schotte gustopn at gmail.com
Wed Nov 6 19:55:59 CET 2013

To su secko picoviny,  co tod boli popisane!!!

Pouzivat treba IBA GPT, lebo GPT je najnovsie a ostatne, ako MSDOS,
alebo nedajboze BSD by sa ani pouzivat nemalo. MSDOS ma este zmysel na
starsich pocitacoch, ale to je diskusia o insom.

Kecy o tom, ze co je pmala a co je rychla flashka je onicom, pokal ci
asi este furt nedoslo, ze SSD, ale aj novsie HDD pouzivaju 4K sektory,
cize ten AF format, cize potrebujes vytvarat VSETKY particie s "-a 4K"
parametrom. ten tam ale nevidim!

cize:
gpart create -s GPT ada0
gpart add -t freebsd-boot -a 4K -s 64k ada0
gpart add -t freebsd-ufs -a 4K -s 1G ada0
gpart bootcode -b /boot/pmbr -p /boot/gptboot -i 1 ada0

To iste placi aj pre particie, cize ked mas napr. UFS, tak treba
pouzivat "newfs -f 4K -b 16K ada0p2" a podobne.

parameter "-s 512K" je hovadina, lebo to je vaecsie ako bootloader.
128K uz je overkill.

--
Lars Schotte @ hana.gusto
3.11.6-201.fc19.x86_64 x86_64 GNU/Linux